Olari-Kuitinmäkeen kaavanmukaista uudisrakentamista - ei pientalotontin kerrostalohankkeelle

Espoon Olari-Kuitinmäen asuinalueella on tiiviisti rakennettuja, tarkoin suunniteltuja pientaloalueita. Nyt tätä asemakaavaa ollaan rikkomassa kahden omakotitalon tontinomistajan ajamalla hankkeella.

Auringonkadun ja Olarinkadun kulmaan kahden omakotitalon tilalle - laajan ja yhtenäisen pientaloalueen keskelle - aivan liki omakotitalo- ja rivitalorajanaapureita, on suunniteltu kahta isoa 3-4 kerroksista kerrostaloa. Rakennussuunnitelmia on tehty kolme vuotta kahden pientalon tontinomistajan ajamana ja kaupunki tehnyt yhteistyötä heidän kanssaan.

Mielestämme kerrostalohanke ei ole kohtuullinen, ei kaavanmukainen, eikä ennen suunnitelmien aloittamista naapureilta ole kysytty mitään. Tämä herättää naapureissa hämmästystä ja ärtymystäkin. Meissä on herännyt tasavertaisuuden, oikeudenmukaisuuden ja luottamuksen tarpeita kaupungin viranomaisia ja poliittisia päättäjiä kohtaan.

Espoon kaupungin rakennusviranomaisten kanssa kodin rakennushankkeiden osalta asioineet ovat saaneet kuulla kysymyksen, onko muutokseen naapureilta lupa. Sitä ennen eivät ole aiemmin ottaneet suunnitelmia edes käsittelyyn.

Meidän allekirjoittaneiden vaatimuksena on, että kaavassa säilytetään selkeät pientalo- ja kerrostalokorttelit. Nykyinen rinnakkaiselo on osa viihtyvyyden syitä. Koko alueen ilme ja viihtyisyys häviävät, jos pientaloalueen osia aletaan käyttämään kerrostalotontteina.

Haluamme voida luottaa kotiemme ja perheidemme tulevaisuuteen alueella jatkossakin.

Allekirjoita tämä adressi

Allekirjoittamalla hyväksyn, että adressin tekijä Johanna Nyberg voi luovuttaa tällä lomakkeella antamani tiedot päätöksentekijöille.

TAI

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…

Tulisiko Jyrki Kataisen erota?