Oriveden Opisto säilytettävä Orivedellä! osa 2

Yle uutisoi 21.9.2016 Oriveden Opiston toiminnan siirtymisestä Tampereelle syksyyn 2018 mennessä. Vielä syksyllä 2016 siirtymisestä käytiin julkista keskustelua, mutta kevääseen 2017 mennessä keskustelu on tyrehtynyt. Vuonna 2013 kerätty adressi tuotti aikanaan tulosta ja opisto tuolloin säilyi elossa ja toimivana Orivedellä. Tällä adressilla me allekirjoittaneet pyrimme samaan tulokseen: Oriveden Opiston toiminnan säilyttämiseen Orivedellä.

Oriveden Opistolla on vuosikymmenten aikana rakentunut tunnettu brändi. Suomen kulttuuripiirien kasvateilla on vahvat juuret opistolla. Opisto on sijainnillaan mahdollistanut samanhenkisten ihmisten vireän verkostoitumisen, jonka vaikutukset ulottuvat vuosikymmenten päähän. Ilman Oriveden Opistoa monen aloittelevan taiteilijan ura ja identiteetti olisi jäänyt löytämättä ja moni teos syntymättä. Yhteisöllisyyden rakentuminen vaikeutuu, jos Ahlmannilla ei ole mahdollisuutta tarjota Tampereella yhtenäistä kampusta, johon kaikilla opiskelijoilla olisi mahdollisuus majoittua.

Oriveden Opiston brändiin kuuluu vahvana paikallisuus. Siksi Oriveden Opiston on säilytettävä toimintansa Orivedellä.

Julius K. ja Laura Y.    Ota yhteyttä adressin tekijään