Osa suorista bussilinjoista Espoosta Helsinkiin on säilytettävä

Vetoamme ja vaadimme, että osa suorista bussilinjoista Espoosta Helsinkiin säilytetään 3.1.2018 jälkeen.

Suorat linjat tulisi säilyttää vähintään näillä asuinalueilla:

Espoonlahti, Kivenlahti, Saunalahti, Tillinmäki, Soukka, Kaitaa, Suvisaaristo, Hannus, Iirislahti, Haukilahti, Suomenoja, Nöykkiö, Latokaski, Kattilalaakso, Olari, Mankkaa, Tuomarila, Espoon-Keskus

Useamman espoolaisen työmatka tulee pidentymään ja hankaloitumaan huomattavasti 3.1.2018 alkaen. Matka-aika pitenee jopa 15-45 minuuttia.

Matka hankaloitui vaihtojen takia. Miltä tuntuu vaihtaa liikenneajoneuvosta toiseen pakkasella tai räntäsateessa. Sisätiloissa vaihdon voi suorittaa vain Matinkylässä. Tapiolan terminaalin arvioidaan valmistuvan vuonna 2019.

Metro palvelee vain metroasen läheisyydessä asuvia ja helsinkiläisiä. Suurin osa espoolaisista jää paitsioon.

Tapiolan metroasema on avattu keskeneräisenä. Vain pohjoinen sisäänkäynti on auki. Eteläisen sisäänkäynnin valmistumiseen ei osattu sanoa tarkkaa ajankohtaa.

Matka metron uumenista maan pinnalle on pitkä. Kävelyä tulee huomattavasti enemmän kuin bussia käyttäessä, vaikka metroasemalla käyttäsi hissiä. Tämän suhteen liikuntarajoitteisia ihmisiä ei ole otettu huomioon. Monelle matka metrolaitureiden luo on huomattavasti pidempi kuin aikaisemmin kävelyyn tarvittava määrä bussia käyttäessä. Tämä asettaa liikuntarajoitteiset ihmiset heikompaan asemaan suorien bussilinjojen lakkauttamisen jälkeen. Osa liikuntarajoitteisista ihmisistä joutuu jatkossa turvautumaan taksiin.

Ensimmäiset kuvat matkalta Soukka - Kamppi 2.1.2018 ja 3.1.2018.

Toiset kuvat Reittioppaan tarjoamasta matkasta liikuntarajoitteiselle Westendin asema - Kamppi, jolloin Reittiopas näyttää matkan, jossa on mahdollisimman vähän kävelyä.

Hyvästi nopea ja vaivaton kulkuyhteys Helsinkiin 3.1.2018 alkaen!

IMG_1941.PNGIMG_1942.PNG

IMG_1905.PNGIMG_1906.PNG

Tasa-arvoisen julkisen liikenteen puolesta    Ota yhteyttä adressin tekijään