Kilpailu- ja kurinpitoryhmän perustelu julkiseksi tapauksessa TOR Mika Savolainen Classic

Salibandyliigan ottelussa 26.2.2010 SPV - Classic (6-5 JA) tuomittiin törkeä ottelurangaistus Classicin puolustaja Mika Savolaiselle. Savolainen huitaisi Seinäjoen peliveljien Janne Hulmia törkeästi mailalla päähän, jonka seurauksena erotuomarit nostivat punaisen kortin törkeän ottelurangaistuksen merkiksi.

Liiton Kilpailu- ja kurinpitoryhmä(KKR) päätti jättää Savolaisen rangaistuksen yhden ottelun mittaiseksi. Tällä adressilla vaadimme KKR:n perusteluita rangaistuksesta julkiseksi.

Adressi luovutetaan KKR:lle kun se saavuttaa 200 allekirjoitusta.

Video ja keskustelu aiheesta osoitteessa

--
Allekirjoituksia on nyt 10.3.2010 klo 23.02 201 kpl. Tavoite täyttyi n. 26 tunnissa. Nyt valmistelen postiani vastaanottajalle ja lähetän vielä tänään eteenpäin. Kiitos kaikille allekirjoittaneille!

Helsingin Sanomat 11.3.2010 klo 15:16

"Kurinpitoryhmän puheenjohtaja Olli Rauste huomauttaa, että adressin puuhaajan olisi ensin kannattanut selvittää, että kurinpitäjän päätökset ovat aina julkisia. "

Adressin puuhaaja taas huomauttaa, että KKR oli varmasti hyvin tietoinen, mitä tällä adressilla haetaan julkiseksi. Päätöksen pöytäkirjoja kokonaisuudessaan.

Hesarissa on lyhyesti perusteluita:

"HS:n torstaina saamassa päätöksessä kurinpitoryhmä katsoo Savolaisen teon olleen spontaani reaktio Hulmin rikkeeseen pelitilanteessa.

Koska teko sattui runkosarjan viimeisessä ottelussa, olisi pitemmän pelikiellon merkitys ollut tavallista suurempi, perusteluissa todetaan.
"

Linkki juttuun:Salibandypelaajan "pesäpallolyönnistä" nettiadressi

Salibandyliiga.fi 12.3.2010

Salibandyliiga on nimennyt 27-vuotiaan espoolaisen Tommi Koposen pääsarjojen uudeksi kurinpitäjäksi. Koponen toimii lakimiehenä ja on koulutukseltaan oikeustieteiden kandidaatti. Koponen aloittaa tehtävässään pääsarjojen kurinpitäjänä välittömästi.

Koponen omaa pitkän urheilutaustan lentopallon puolelta, missä hänellä on kokemusta alue- ja nuorten maajoukkuetasoilta. Tällä hetkellä Koponen pelaa kilpatasolla beach volleytä kiertäen kesän SM-turnauksissa. Viime kesänä hän oli SM-kiertueella viides.

Pääsarjojen kurinpitäjä vastaan pääsarjojen, eli miesten ja naisten Salibandyliigojen, sekä miesten 1. divisioonan kurinpitotehtävistä. Aikaisemmin kaudella kurinpitotehtävistä vastasi kolmihenkinen kilpailu- ja kurinpitoryhmä (KKR).

Miikka Koivuniemi    Ota yhteyttä adressin tekijään