Pelastakaa Kaartjärvi

Forssan kaupunki on aloittanut koepumppaukset Räyskälän pohjavesialueella Parkuvan lammen läheisyydessä,josta Forssan kaupungin mukaan aletaan ottaa varavettä heidän käyttöönsä.Putki joka aiotaan vetää Forssaan on mitoitettu 6 miljoonaa vettä vuorokaudessa vetäväksi!!!.Eihän tässä ole mitään järkeä.Kaartjärven pinta on jo nyt melkein ennätysalhaalla..Ei tarvitse olla hydrologi nähdäkseen miten tässä käy jos Forssan kaupunki ottaa sitä pohjavettä.Nyt jo lähialueen kaivot ovat kuivuneet.Kaartjärveen ei tietääkseni laske mitään jokea josta sitä vettä tulisi,elikä ainoa on se pohjavesialue joka Parkuvan lammen kautta tai suoraan tuo sitä lisävettä.Forssan kaupungilla on siellä se Pyhäjärvi ynnä muita järviä lähempänäkin joten ottakoon sieltä vetensä.Kaartjärven laskujoki Kaartjoki jossa on pohjapato Rautakoskentien sillan kohdalla on jo vuosia sitten todettu liian matalaksi,on kuulemma madallettu joskus vuosia sitten,mutta sitä ei ole palautettu ennalleen.18 vuotta olen ollut Kaartjärven rantaasukas ja joka vuosi vesi on mataloitut entistä enemmän.