Pelastakaa Muotsikka

Muotsikkalaiset marssivat keskiviikkona 7. joulukuuta koulunsa tulevaisuuden puolesta. Opiskelijat ovat jo pitkään kokeneet huolta Muotoiluinstituutin asemasta, koulutuksen laadusta, opettajien jaksamisesta ja Lahden ammattikorkeakoulun haluttomuudesta panostaa tähän ainutlaatuiseen koulutusyksikköön ja sen brändiin, joka on arvokas LAMKlle, Lahdelle ja koko Suomen muotoilun kentälle.

Marssi alkaa klo 12.00 Muotoiluinstituutilta ja kulkee Lahden keskustan läpi kohti kaupungintaloa. Kaupungintalolla luovutetaan opiskelijoiden vetoomus Lahden kaupungin päättäjille.

Suomen korkeakoulukenttä on myllerryksessä ja opiskelijat ovat tietoisia niin kulttuurialan kuin koulutuksenkin säästöistä. Vaikeassakaan tilanteessa korkeakoulun johto ei kuitenkaan saisi tinkiä avoimuudesta, eikä jättää opiskelijoiden näkökulmia huomiotta. Myrskyssäkään ei saa unohtaa sitä oppilaitoksen olennaisinta eli opiskelijaa. Tämä on opiskelijoiden hätähuuto! Te jotka näette Muotoiluinstituutin ainutlaatuisuuden Lahdessa ja ymmärrätte sen merkityksen suomalaiselle muotoilulle, pyydämme osoittamaan tukenne.

Muotoiluinstituutin opiskelijayhdistys MIO ry on jo pitkään LAMKn johdon ja yksikön johdon tapaamisissa tuonut esille opiskelijoiden huolta opettajiensa jaksamisesta ja kokemusta siitä, miten Muotoiluinstituutti ei enää tarjoa sitä laadukasta koulutusta, jota opiskelijat odottavat. Päätöksenteko tuntuu kuitenkin sulkeutuneen kabinetteihin jonne opiskelijan ääni ei kuulu, joten on aika tullut marssittaa huolemme, turhautumisemme ja surumme Lahden kaduille.

Me Muotoiluinstituutin opiskelijat toivotamme kaikki tervetulleiksi marssimaan kanssamme Muotoiluinstituutin ja muotoilun koulutuksen tulevaisuuden puolesta. Pelastakaa Muotsikka!

TAVOITTEEMME:
- Opiskelijoiden suurempi edustus Lahden AMKn päätöksenteossa
- Henkilökunnan jaksamisen varmistaminen
- Läpinäkyvyyttä päätöksentekoon, loppu kabinettipolitiikalle
- LAMKn brändistrategiaan on lisättävä Muotoiluinstituutille mahdollisuus säilyttää yksikön vakiintunut ja vahva imago

#PELASTAKAAMUOTSIKKA
#LAATUONTEKOJA

Facebook-tapahtuma: https://www.facebook.com/events/1271370999602965/

Tämän adressin allekirjoittaneet osoittavat tukensa Muotoiluinstituutin opiskelijoille.

Muotoiluinstituutin opiskelijat    Ota yhteyttä adressin tekijään