PELASTAKAA NUORISOTALO MESTA!

ME MESTAN NUORET EMME HALUA, ETTÄ NUORISOTALO MESTASTA LUOVUTAAN!!!

Nuorisotalo mestan 21-vuotis taival on vaarassa päättyä, koska Tuusulan kunta aikoo tehdä säästökohteen luopumalla tilasta. Vuodessa säästöä kertyisi noin 45 600 euroa tilavuokrasta, joka ei ole nuorten hyvinvoinnin edistämiseksi paljoa.

Eduskunnassa Presidentti Sauli Niinistö on painottanut nuorten hyvinvointia, mutta miten Tuusulan kunta tukee tätä lausetta?

Nuorisolle ei ole muuta paikkaa!

Meille ei ole luvattu muuta paikkaa, jos mesta lakkautetaan. Minne me sitten menemme, koska emme saa kokoontua ja seurustella keskenämme missään muualla ilman paheksuvia katseita ja häätöjä, esim huoltoasemat, kaupat, kirjastot, urheilupuisto ja muut yleiset paikat. Kirjaston puisto on ainoa paikka mistä meitä ei häädetä, mutta siellä on agressiivisia päihtyneitä ihmisiä.

Nuorten mietteitä nuorisotalo mestan lakkauttamisesta:

- Mesta on turvallinen kohtaamispaikka nuorille.

-Nuorten syrjäytymis riski kasvaa koska silloin nuoret viettävät enemmän aikaa kotona videopelejä pelaten ja tietokoneella istuen, jolloin sosiaalista kanssakäymistä ei pääse tapahtumaan.

- Mesta on turvallinen ja päihteetön ajanviettopaikka.

-Mestalla jokainen voi olla omaitsensä eikä mestalla syrjitä tai kiusata ketään.

- Mestan ohjaajat auttavat nuoria heidän ongelmissaan ja askarruttavissa asioissa.

KUULUMME MESTALLE, EMME KADULLE!