Pelastakaa Tampereen Rullalautailusuunnitelma!

Tampereen kaupungin vihersuunnittelu laati vuonna 2008 luonnoksen Rullalautailualueohjelmasta, jonka tavoitteena oli saada Tampereelle 12 uutta rullalautailupuistoa tai -aluetta vuoteen 2014 mennessä. Kunnianhimoisen hankkeen suunnitteluun osallistui useita toimijoita ja kustannusarvioksi muodostui 1,3 miljoonaa euroa. Hankkeessa esitetyistä 12 skeittausalueesta ei ole toistaiseksi toteutettu ainuttakaan.

Tällä hetkellä Tampereen kaupungin ylläpitämiä rullalautailupuistoja on kolme: Kalevassa, Santalahdessa ja Tesomalla, mitkä kaikki ovat väliaikaisia.

Tekemällä yhteistyötä harrastajien ja paikallisten yritysten kanssa kaupunki voi säästää alueiden tuotantokustannuksissa ja kykenee ottamaan paremmin huomioon lajin tarpeet alueiden rakentamisessa. Tampereella on paljon aktiivisia harrastastajia, joiden keskuudesta löytyy paljon talkooväkeä ja koulutettua ammattitaitoa sekä puistojen suunnitteluun että niiden toteutukseen. Tästä on todisteena Tampereella toteutetut rullalautailuprojektit joista esimerkkinä Tikkutehdas DIY ja Aspinniemen miniramppi. Yhteistyöhön ovat valmiina paikallisista harrastajista muodostuneet yhdistykset: Airtime ry, Hukkatila ry, Lavetti ry ja Pirkanmaan Kaarikoirat ry.

Rullallautailu on kansainvälinen, erittäin tekninen ja fyysinen laji, joka tarjoaa harrastajalleen loputtomat mahdollisuudet kehittää kehon hallintaa, lihaskuntoa ja tekniikkaa. Harrastuspaikat ovat rullalautailijoiden lisäksi myös BMX-pyöräilijöiden, rullaluistelijoiden ja uuden kasvavan hittilajin potkulautailun harrastajien käytössä.

Haluamme että Tampereen kaupungin vuoden 2013 budjetti otetaan uudelleenkäsittelyyn ja sen laatimisessa huomioidaan rullalautailupaikkojen tarve.

Allekirjoita adressi ja olet mukana ehkäisemässä nuorten syrjäytymistä ja luomassa uutta, aktiivisempaa Tamperetta!

Pirkanmaan Kaarikoirat ry    Ota yhteyttä adressin tekijään