Pelastetaan Nuottapolku 11 ja Länsi-Helsingin musiikkiopiston kohtalo!

EDIT 2

Asia käsitellään seuraavan kerran kaupunkiympäristölautakunnan kokouksessa 1.3.2022

EDIT 1

Kaupunkiympäristölautakunnan kokouksessa tiistaina 15.2.2022 asia jäi pöydälle. Vielä on aikaa vaikuttaa!

Adressin taustaa:

Tiistaina 15.2.2022 pidettävässä kaupunkiympäristölautakunnan kokouksessa käsitellään eräiden kaupungin omistamien rakennusten myynti- ja kehityssuunnitelmia. Yksi kohteista on Nuottapolku 11, jossa toimii Länsi-Helsingin musiikkiopisto vuodesta 1989. Kiinteistön myynti olisi musiikkiopistolle ja koko Munkkiniemen alueelle erittäin haitallista ja myös lyhytnäköistä. Kiinteistö soveltuu täydellisesti musiikkiopiston toimintaan. Opistolla on 75 vuotisen taipaleensa jälkeen valtava verkosto ja huolehtii lasten- ja nuorten hyvinvoinnista. Yhteistyökumppaneiden kautta opisto vaikuttaa myös varhaiskasvatuksen ja vanhusten hyvinvointiin. Opiston tiloissa päivisin toimii Collegium ry:n Senioribarokki-ryhmät ja lukuisat maamme eturivin ammattimuusikot harjoittelevat opistola.

Varmistetaan yhdessä, että musiikkiopiston osoite on jatkossakin Nuottapolku 11!

Vetoamme nyt päätöksentekijöihin, säilyttäkää Nuottapolku 11 kaupungin omistuksessa.

Lyhyesti Nuottapolku 11 ja Länsi-Helsingin musiikkiopiston historiaa:

• Munkkiniemeläiset rakensivat koulun alueen lapsille 1933
  • Stenius-yhtiöt lahjoitti tontin koulua varten
  • Tiloissa on toiminut Munkkiniemen kansakoulu, Munkkiniemen yhteiskoulu, Steiner-koulu, sosiaalialan oppilaitos ja vuodesta 1989 Länsi-Helsingin musiikkiopisto.
  • Musiikkiopistoa ylläpitää Munkkiniemen Musiikkiyhdistys r.y., joka on myös koulukiinteistön vuokraaja.
  • Koulukiinteistö on suojelukohde (SR-1)

Sunniva Fagerlund / Länsi-Helsingin musiikkiopisto    Ota yhteyttä adressin tekijään

Script executed with success this is not html: Array ( [type] => 2 [message] => Trying to access array offset on value of type null [file] => /home/petitions/public_html/sign_petition.php [line] => 31 )