Adressi tähtitieteen dosentti Pertti Rautiaisen takaisin palkkaamisen puolesta Oulun yliopiston lehtoriksi

Jokainen opiskelija, joka on koskaan osoittanut minkäänlaista kiinnostusta ja uteliaisuutta Oulun yliopiston tarjoamia tähtitieteen opintoja kohtaan, on varmasti päässyt jossain välissä Pertti Rautiaisen inspiroivan opetuksen kohteeksi.

Kyseinen universumin saloja ja maailman vanhimman tieteen historiaa yleistajuisesti ja viihdyttävästi avaava tähtitieteen keulakuva on jo pitkään toiminut useiden fysiikan ja tähtitieteen kurssien opettajana, kerännyt näissä tehtävissä mittavan määrän kokemusta, ja ohjannut tieteen tekemisen polulla eteenpäin suuren joukon tyytyväisiä opiskelijoita. Pertti on perinteisten opetustehtävien lisäksi toiminut myös esimerkiksi Suomen Akatemian Tähtitieteen ja Avaruusfysiikan, sekä Oulun yliopiston Exactus-tutkijakoulun koordinaattorina.

Erityistä kiitosta Pertti on ansainnut tähtitieteen popularisoinnin, edustustehtävien ja tähtitieteen johdatuskurssien järjestämisen saralla, ja me adressin allekirjoittaneet entiset ja nykyiset opiskelijat, kollegat ja muut aiheesta huolestuneet koemme, että Pertti on korvaamaton osa tähtitieteen opetusta Oulun yliopistolla.

Me adressin allekirjoittaneet vaadimme, että Oulun yliopiston fysiikan ja matematiikan tutkinto-ohjelma järjestää rahoituksen Pertin takaisin palkkaamiseen.

merged_pertti.jpg

Adressin kuvat on otettu Pertin facebooksivulta (vas) ja Kalevan nettiartikkelista (oik). Kissa ei kuulu opetushenkilökuntaan.

Katja Matilainen, opiskelija, Oulun yliopisto    Ota yhteyttä adressin tekijään

Tulisiko vaalipiirit poistaa eduskuntavaaleissa?