Perussanoman "Evoluutiobiologiaan" myös kriittinen puheenvuoro

Vetoamme Suomen Raamattuopiston Säätiön (SROS), Sanansaattajien ja Lähetysyhdistys Kylväjän yhteiseen kustantamoon Perussanomaan, ettei se julkaisisi syksyksi 2010 suunniteltua "Evoluutiobiologia"-kirjaa sen nykymuodossaan. Mainosten mukaan kyseessä olisi kahden teistisen evolutionistin eli kehitysopin kannattajan (teologi-arkeologi Eero Junkkaala ja lääketieteen professori Jorma Toppari) käymä vuoropuhelu ilman evoluutiokriittistä puheenvuoroa - luomisopillisesta eli kreationistisesta tunnustuksesta puhumattakaan.

Näiden "viidesläisten" lähetysjärjestöjen yhteispolitiikkaa viitoittavat kustantamon uudistuneet kotisivut, linjatessaan tieteen ja uskon suhteet uudeksi painopisteeksi: "Perussanoma Oy on täyden palvelun kristillinen kirjatalo. Tuotantomme on monipuolista ja laajaa, vuosittain kustannamme noin 40 kirjaa. Erityisesti panostamme kirjoissamme uskon ja tieteen sekä uskon ja ateismin rajapintojen tarkasteluun." (http://www.sro.fi/index.php?option=com_content&view=article&id=508&Itemid=125) "Evoluutiobiologia" jatkaisi uutta teemasarjaa otsikolla: "Ja Jumala loi tieteen", jonka ensimmäisessäkin osassa "Kosmologia" (2009) kristillistä uskonpuolustusta eli apologetiikkaa jo tähditti niin ikään teististä evolutionismia kampanjoinut rovasti, tähtitieteen harrastaja Risto Heikkilä.

Koska aihe on näin nostettu keulakuvaksi uuden kustannustoimikunnan johdon taholta, on valtava pettymys että kirjat hylkäävät puolustustaistelun yliluonnollisesta luomisesta ja historiallisesta Vedenpaisumuksesta pois "pienen piirin idiosynkrasiana". Kreationismiin viittaavat tieteen havainnot torjutaan sekulaareilla kampuksilla koska niitä ei hyväksytä oikeaoppiseksi tieteeksi. Nyt myös kotipesässä kreationismi torjutaan koska se ei ole oikeaa uskoakaan. "Keskusteluna" Evoluutiobiologia-kirjaa on loukkaus mainostaa, kun nimenomaan vastakkainasettelua ja rajaa nyt pyritään häivyttämään, vaikenemalla kreationismin todisteet agendasta pois.

Topparin haastattelu Perussanoman Elämään-lehdessä (05/2010) ennakoi kirjaa: "Toppari arvostaa uskovia, jotka tulkitsevat Raamattua luonnontieteellisesti. Mutta hän ei itse kykene siihen katsoessaan tieteen tuloksia rehellisen avoimesti. Professorin mielestä kreationismin ja ID:n ongelmana on, että ne etsivät aukkoja evoluutiobiologiasta ja paikkaavat tieteen aukot Jumalan avulla. Alkuräjähdys on tapahtunut miljardeja vuosia sitten, elämä on syntynyt satoja miljoonia vuosia sitten, ihmiskunnan ikä on 30-200 000 vuotta... Ei ole mitään pelättävää. Evoluutiobiologia ei kaada Raamatun arvovaltaa mihinkään. Genetiikan tutkimus on vahvistanut evoluutiobiologian olettamuksia lajien eriytymisestä."

Evoluutio myytiin sikana säkissä. Oppihistorian valossa ymmärtää, miten räikeillä väärennyksillä ja sinisilmäisillä mekanismeilla polveutumisoppia on perusteltu maallikoille. Näitä olivat mm. hankittujen ominaisuuksien periytyminen; Solujen jatkuva spontaani alkusynty valtamerten pohjissa mudasta ja kipsistä; Rekapitulaatio jossa yksilönkehitys kohdussa pikakelaa lajienkehityksen läpi kala-, sammakko- ja matelijavaiheen, jne. Pitkään opetettu "tieto" oli, että myös muille planeetoille olisi kehittynyt elämää. 1960-luvulle saakka opetettiin, että Kuussa kasvaisi sammalen tai jäkälän kaltaisia eliöitä. Nyt kun tiedämme elämän takana olevan DNA-koodin ja informaatio-ohjelman, näyttää evolutionismin läpimurron materialismi lapselliselta. Darwinin "Lajien Synty" -kirjan nimestä huolimatta luonnonvalinta mekanismina selittää vain luotujen (heimotason) eliötyyppien henkiinjäämistä - ei niiden syntyä. Teknisellä tasolla evolutionismin haastaa yliluonnollinen luominen, devoluutio eli rappeutuminen, sekä Vedenpaisumuksena tunnettu katastrofismi.

Edellisen opetusministerin Antti Kalliomäen aikaan kristillisten koulujen toimiluvilla painostettiin kavahtamalla kreationismin opettamista. Jos kustannuspolitiikan takana on kyse diakonian ammattikorkeakoulu DIAK:in säilymisestä ja opettajanvirkojen kohtalosta nykyisen opetusministeri Henna Virkkusen fuusiopäätöksessä, myy Raamattuopisto Raamattunsa hernekeitosta. Toinen vaihtoehto olisi linjata: Totuudenrakkaus on ihanteemme, maksoi mitä maksoi. Meidän ei pitänyt pelätä niitä jotka voivat tappaa ruumiin - miksi siis pelkäämme niitä jotka voivat evätä virat, tutkinnot tai rahat?

Vetoamme siis, että Perussanomien "Evoluutiobiologia"-kirjaan otettaisiin mukaan edes yksi evoluutiokriittinen puheenvuoro. Allekirjoittajia kehotan esiintymään nimettöminä, koska evolutionismi on postmoderni "Baalinalttari" jonka edessä pitäisi jokaisen polven notkistua tai vaikeuksia on luvassa.

Allekirjoita tämä adressi

Allekirjoittamalla tämän adressin annan luvan siihen, että Pauli Ojala voi luovuttaa tällä lomakkeella antamani tiedot päätöksentekijöille.

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…