Pihkaniityn puolesta (Kerava)

Pihkaniityn ulkoilualueeseen kuuluvaa Vironmäen aluetta (Pihkaniitynkadun ympäristö) uhkaa rakentaminen. Alue on merkitty asuntorakentamiselle 2019 lainvoimaiseksi tulleessa yleiskaavassa. Tämä tarkoittaa sitä, että alueen asemakaavoitus voidaan aloittaa milloin vain.

Kaavoituskatsaus:

Pihkaniityn metsä kuntoratoineen on tärkeä osa monen perheen jokapäiväistä elämää. Lähialueiden lapset kulkevat alueen läpi turvallista reittiä kouluun. Talviaikaan niin pienet kuin isot hiihtäjät valtaavat Pihkaniityn ladut. Metsässä käydään mustikassa, sienessä, tai muuten vaan nautitaan luonnonrauhasta.

Pihkaniityn alueelle suunnitellaan omakotitaloaluetta. Talojen alle jäisi myös koko alueen yhteinen luistelu/jalkapallokenttä.

Pihkaniitty pitää säilyttää tuleville sukupolville. Tule mukaan taistelemaan Pihkaniityn puolesta! Yhdessä pelastamme Pihkaniityn metsät!

Facebook-ryhmä: Pihkaniityn puolesta

Tämä vetoomus on jatkoa Pihkaniitynkatu (2307) asemakaavan muutos lakkautettava -nettiadressiin , jonka allekirjoitti 361 henkilöä vuonna 2016.

51633335_10156172483819103_520432014868873216_n.jpg

Kristiina Savonsaari, Keravan ympäristönsuojeluyhdistys ry    Ota yhteyttä adressin tekijään