Postipalvelujen säilyttämisen puolesta Näätämö-Sevetti alueella

Tämä adressi on kannanottona postipalvelujen säilyttämiseksi Inarin kunnan Näätämö - Sevettijärvi alueella.

Aivan pohjoisimmassa Suomessa Sevettijärvellä toiminut posti lopetti toimintansa viime kesänä 2015. Sen jälkeen Näätämö - Sevettijärven alueen kyläläiset ovat olleet ilman toimivia postipalveluja.

Postilain mukaan postin toimipisteet on sijoitettava siten, että postin asiakkaat voivat asioida toimipisteessä kohtuullisen matkan päässä vakituisesta asunnostaan. Tällä hetkellä pisin matka lähipostiin Inariin on paikkakunnalta n. 140km, joka on kyläläisten mielestä täysin kohtuuton alueella, jossa luonnonolot ovat kuukaudesta toiseen kovat ja kulkeminen pitkien etäisyyksien vuoksi hyvin hankalaa.

Tilanne on kestämätön! Vaadimme toimivaa, luotettavaa lähipostipalvelua Näätämö - Sevettijärvi alueelle. Katsomme että Posti on velvoitettu tätä meille tarjoamaan.

TAI

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista sivustollamme. Adressin tekijä näkee kaikki antamasi tiedot.

Saat sähköpostiviestissä linkin vahvistaaksesi allekirjoituksesi. Tarkasta sähköpostisi (myös roskapostikansio).
Tuleeko korkeakoulutuksen olla maksutonta?