Pro Snellman - älkää lakkauttako Snellmanin koulua

Topeliuksen kouluun hallinnollisesti kuuluva Snellmanin kouluyksikkö on turvallinen, elinvoimainen ja kodikas lähikoulu, jossa lasten on hyvä aloittaa koulutiensä. Koulussa on n. 80 oppilasta ja oppilasmäärä on pysynyt vakaana viime vuosien ajan. Portsassa asuu paljon lapsiperheitä, joissa on lähivuosina kouluikään tulevia pikkulapsia. Lisäksi Snellmanin koulun ympäristöön on suunniteltu runsaasti uutta asuntorakentamista. Snellmanin koulua on esitetty lakkautettavaksi. Toivomme, että päättäjät edelleen sitoutuvat joulukuussa 2005, joulukuussa 2007 ja tammikuussa 2008 tekemiinsä päätöksiin ja opetus Snellmanin kouluyksikössä jatkuu. Osalle alakoululaisistamme tämä on jo kolmas kerta kun oma koulumme uhataan lakkauttaa. Haluamme, että kotikaupunkimme Turun keskusta-alue säilyy elävänä ja elinvoimaisena asuinpaikkana. Osa elinvoimaista keskustaa ovat siellä asuvat lapsiperheet, jotka luovat alueelle monimuotoista arkikulttuuria. Toivomme, että lapsiperheet voivat jatkossakin asua keskusta-alueella ja käyttää alueen palveluja. Me allekirjoittaneet haluamme, että Snellmanin kouluyksikkö jatkaa toimintaansa.