Psykoanalyyttiset psykoterapeutit seksuaali- ja sukupuolivähemmistöihin liittyvään syrjintään kohdentuvan anteeksipyynnön puolesta

Me allekirjoittaneet, psykoanalyyttiset psykoterapeutit ja psykoanalyytikot sekä koulutuksessa olevat, pyydämme ammattikuntana anteeksi psykoanalyyttisessa perinteessä aiemmin esiintynyttä syrjivää suhtautumista seksuaali- ja sukupuolivähemmistöihin kuuluviin ihmisiin. Pyydämme ammattikuntana anteeksi myös seksuaalisen suuntautumisen muuttamiseen tähtääviä hoitoja, joista tälle ryhmälle on koitunut merkittävää haittaa.

Me allekirjoittaneet toivomme suomalaisten psykoanalyyttisten yhteisöjen esittävän virallisen anteeksipyynnön näitä asenteita ja hoitoperinteitä koskien.

Me allekirjoittaneet edustamme näkemystä, jossa seksuaalinen suuntaus on ihmisenä olemisen monimuotoisuuden ilmentymä. Me toteamme asian edellyttämällä painavuudella, ettei psykoanalyysin ja psykoanalyyttisen psykoterapian tehtävä ole muuttaa ketään, vaan auttaa ihmistä tulemaan omaksi itsekseen.

Nina Pyykkönen, erikoispsykologi, psykoanalyyttinen yksilö- ja ryhmäpsykoterapeutti    Ota yhteyttä adressin tekijään

Allekirjoita tämä adressi

Allekirjoittamalla tämän adressin annan luvan siihen, että Nina Pyykkönen, erikoispsykologi, psykoanalyyttinen yksilö- ja ryhmäpsykoterapeutti voi luovuttaa tällä lomakkeella antamani tiedot päätöksentekijöille.

TAI

Huomaathan, ettet voi vahvistaa allekirjoitustasi vastaamalla tähän viestiin.

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…

Pitäisikö Suomen erota EU:sta?