PUPUHUHDAN KOULUN SÄILYTTÄMISEN PUOLESTA

Kaupunginjohtaja Markku Andersson on esittänyt Pupuhuhdan koulun lakkauttamista  osana talouden tasapainottamista.

Pupuhuhdan koulu on ihanteellisen kokoinen oppilaitos (160 oppilasta) 11:ssä opetusryhmässä. Oppilaat ja henkilökunta tuntevat hyvin toisensa ja  koulussa toteutuu yhteisöllisyys. Lisäksi koulu on kaupungin monikulttuurisin. Henkilökunta on pysynyt koulussa useita vuosia ja on erittäin sitoutunut kouluun, työhönsä sekä alueen perheiden tukemiseen.

Pupuhuhdan koulu on turvallinen lähikoulu sanan varsinaisessa merkityksessä. Koulun oppilaat tulevat pääsääntöisesti Pupuhuhdasta tai sen välittömästä läheisyydestä. Pupuhuhdan koulun kanssa samassa rakennuksessa toimii Pupuhuhdan päiväkoti, jonka kanssa koulu tekee tiivistä yhteistyötä. Lisäksi koulu on tärkeä yhteistyökumppani lähialueen muiden päiväkotien kanssa.

Mikäli koulu aiotaan lakkauttaa, oppilaat ja opetusryhmät eivät mahdu rakenteilla olevaan Huhtasuon uuteen yhtenäiskouluun tai muihinkaan lähialueen kouluihin. Mikä tuleekaan olemaan koulun/päiväkodin kohtalo?

Huhtasuon aluetta on kehitetty voimakkaasti kaupungin eri toimijoiden kanssa yhteistyössä. Koulun lakkauttamisella on negatiivinen vaikutus alueen imagoon ja houkuttelevuuteen lapsiperheiden keskuudessa.

Laita nimesi adressiin Pupuhuhdan koulun puolesta!

Pupuhuhdan koulun vanhempaintoimikunta    Ota yhteyttä adressin tekijään