Rekiläntie kuntoon

Taas on se vuodenaika käsillä, että rapa roiskuu Rekiläntiellä. Autonpesua ei kannata ajatellakaan pariin kuukauteen. Kumisaappaat ovat ainoat kenkävaihtoehdot lenkille lähtiessä. Autot matelevat tiellä. On pakko, mikäli ei halua suistua ojaan. Kelirikkoa jo monta, monta vuotta. Olisiko nyt aika saada tie kuntoon? Ennenkuin sattuu mitään vakavampaa?

Tien kunnostaminen ja päällystäminen on tärkeää autoilijoiden, pyöräilijöiden ja kävelijöiden turvallisuuden takia, mutta elintärkeää kylän yritysten kehittymisen kannalta. Tiellä kulkee päivittäin paljon puu- ja sorarekkoja, maito- ja teurasautoja, traktoreita kärryineen, hevoskuljetusautoja ja muita kuljetusajoneuvoja - suuresta henkilöautoliikenteestä puhumattakaan. Kaiken tämän keskellä kulkevat pienet lapset Roikolan ala-asteelle ja suositulle hevostallille.

Jos olet kanssamme samaa mieltä, että on aika tehdä jotain, allekirjoita adressimme pt 18073 Roikola-Rekilätien kunnostuksen puolesta. Lähetämme sen toukokuun 2008 lopussa Vaasan tiepiirille Kannuksen kaupungin esityksen tueksi, jossa on tarkoituksena kiirehtiä kyseisen tien kunnostamista. Tavoite on perusparantaa ja päällystää tie yhdessä Tiehallinnon ja TE-keskuksen kanssa samaan aikaan, kun Roikolan alikulkua rakennetaan vuonna 2011.

Haluamme Yliviirteen kyläyhdistyksen puolesta olla tukemassa Kannuksen kaupunkia esityksessä.

Kiitos allekirjoituksestasi.

Roikolassa 15.4.2008