Ritisenlahdentie on kunnostettava

Ritisenlahdentie (tie välillä Puutossalmentie 5370 ja Vanha vitostie 553) on todella huonossa kunnossa. Tiessä on useita halkeamia, routapatteja, aukkoja ja tiemerkinnät ovat olemattomat. Tie on monin paikoin vaarallisen kapea ja näkyvyydeltään huono. Keskeinen linja-autojen pysähtymispiste (Ritisenlahdentien, Pihlaisentien ja Hirvimäentien risteys) on vaarallinen paikka odotella linja-autoja etenkin kouluaikaan, kun tiealue on pimeä. Tien huonosta kunnosta huolimatta tiellä on kuitenkin kohtuullisesti liikennettä: moni joutuu käymään omalla autolla töissä muualla, linja-autoliikenne, maatalousliikenne ja viime vuosina voimakkaasti kasvanut raskas liikenne (puutavaraliikenne ja maansiirtoliikenne).

Tällä adressilla vaadimme, että Ritisenlahdentie laitetaan kuntoon ja kunnostamistyössä otetaan kantaa erityisesti seuraaviin asioihin:

- Tien runkoa on monin paikoin levennettävä jalankulkijoiden turvallisuuden vuoksi

- Tien pinnoite on uusittava - pelkkä routamonttujen täyttö ei enää riitä

- Tien merkinnät ja tien näkyvyyttä on parannettava

- Keskeisille linja-autojen pysähtymispisteille on rakennettava kunnolliset pysäkit - lapset eivät saa joutua odottamaan linja-autoa keskelle liikennettä

- Jos mahdollista, tien linjausta tulee suoristaa, jotta esim Torvelanmäen mutkien turvallisuutta voitaisiin parantaa

- Tien kunnostamisvaiheessa tulee huomioida myös mahdollisuus uuden liittymän rakentaminen moottoritielle

- Kevyenliikenteen tien rakentaminen Hirvimäentien risteyksestä aina vanhalle viitostielle saakka

Ritisenlahdentien käyttäjien määrä kasvaa jatkuvasta ja tiellä on monenlaisia käyttäjiä, niin kuntopyöräilijöitä, koululaisia, työmatkalaisia ja raskasta liikennettä. Huolehditaan meidän kaikkien turvallisuudesta ja mukavasta matkanteosta laittamalla tie kuntoon!