Roihuvuoren ala-astetta ei saa lopettaa!

Helsingin kaupungin opetusvirastossa on ollut tekeillä jo pidemmän aikaa kouluverkkouudistus.
Uudistus vähentäisi rankalla kädellä useita kouluja kaupungistamme.
Selvitystyön taustalla ovat oppilasmäärän väheneminen Helsingissä sekä opetustoimen korkeat kiinteistökustannukset.
Selvityksen ja siitä saatavan palautteen pohjalta valmistellaan opetuslautakunnalle opetusviraston esitys kaupungin koulu- ja oppilaitosverkoston kehittämiseksi. Lopulliset päätökset kouluverkon tarkistamisesta tekee kaupunginvaltuusto. Kouluverkkoa on tarkoitus tarkistaa syksystä 2008 alkaen aina vuoteen 2015 saakka.
Opetusviraston konsulttifirmalta saama selvitys on ulkopuolisen konsultin näkemys ja sellaisenaan taustamateriaalia kouluverkon tarkistamisen valmistelulle.
Konsultaation näkemyshän on se, että Roihuvuoren alueelta oppilasmäärä vähenisi niin huomattavasti, että Roihuvuoren ala-aste tulisi sulkea ja liittää Porolahden peruskouluun kustannussyistä.

Miksi emme sellaista hyväksy, johtuu siitä, että yhdistyessään Porolahden peruskouluun;
- ruotsinkielenkielikylpyluokkien ja suomi-viroluokkien tulevaisuus voi olla vaakalaudalla
-maahanmuuttajaluokkien tulevaisuus voisi olla vaakalaudalla
-Roihuvuoren koulussa on noudatettu vuosiluokkiin sitoutumatonta opetusta ja Porolahdessa nk. normaalia opetusta, tämä voisi aiheuttaa eri arvoisuutta oppilaissa ja kyvyissä
-Yhdistyminen synnyttäisi jättilaitoksen, kuinka moni aikuinen haluaisi tehdä työtä työpaikassa jättilaitoksessa?

Roihuvuoren ala-aste on Unesco-koulu , jossa on saatu hyviä tuloksia monikulttuurisen rinnakkaiselon edistämisestä.
Koulussa kunnioitetaan erilaisuutta ja tasa-arvoa ja se näkyy hienolla tavalla oppilaiden välisessä kanssakäymisessä!
Säästöjen kohdentaminen lapsiin ei ole satsaamista tulevaisuuteen!
Haluamme, että tällainen yksikkö saa jatkaa omana koulunaan, eikä sitä lakkauteta, eikä yhdistetä Porolahden peruskouluun!

J. Niemi (Roihuvuoren ala-asteen vanh.yhd.)    Ota yhteyttä adressin tekijään