Runnin Neulapadon luonnonvesihierontapisteet on avattava terapeuttiseen käyttöön.

Runnin Neulatammen luonnonvesihierontapisteet on avattava uudelleen terapeuttiseen käyttöön. Neulahaasta saatava vesihieronta on ainutlaatuinen elämys, jota Suomesta (maailmasta?) ei muualta juuri löydy. Kokeile googlata "luonnonvesihieronta" ja katso tulokset.

Ilmeisesti ely-keskus on päättänyt, että tämä kaikkien rakastama niskahieronta paikka ei ole turvallinen, mutta olen jututtanut vanhempia Runnilla asuneita ihmisiä, eikä kukaan muista yhtä ainoatakaan onnettomuustapausta, jota vesihierontapisteillä olisi käynyt tässä sadanvuoden aikana. Ennemmin pallonaru alempana ja terve järki ylempänä on riittänyt riimukolmioraudoissa roikkumiseen ja terapeuttisen kokemuksen nauttimiseen. Vaihtoehtoisesti  säppiportin viereen voisi laittaa kyltin tekstillä "kuohuihin meno omalla vastuulla", jos pelätään että uikkarit lähtee alajuoksuun tai on mahdollisuus liukastua kalan päälle astuttua.

Tämä on ainoa laatuaan kulttuuriperintönä täällä Runnilla ja niimpä pidettävä avoinna, jotta ihmiset voivat edelleen kokea parantavan, ainutlaatuisen ja kauniin luontolämyksen!

Tällä adressilla vaadimme yhdessä Elinkeino-, Likenne- ja Ympäristökeskuksen päätöstä Runnin Neulapadon luonnonvesihierontapisteiden uudelleen avaamiseen ja saattamiseen yllämainitussa ainutlaatuisuudessaan ihmisten terapeuttiseen käyttöön.