Ruukintie päätös uudelleen käsittelyyn!

Adressi on jätetty yhdessä oikaisuvaatimuksen kanssa kaupungin insinööri Kari Havuselle 24.9.2013!

Seinäjoen Ruukintien turvallisuuden parantamista kevyelle liikenteelle on vaadittu tasaisin väliajoin 80-luvulta lähtien. Nyt viimein toimialajohtaja esitti kaupungin insinöörin valmisteleman esityksen mukaisesti, että Ruukintien nopeutta pudotetaan ja Kivistön koulun kohdalle asennetaan korotuksia suojateille, turvallisemman tien ylityksen takaamiseksi kevyelle liikenteelle.

Seinäjoen kaupungin Tekninen lautakunta päätti kuitenkin esityksen vastaisesti tiputtaa nopeutta vain kymmenellä kilometrillä (40km/h) 500 metrin matkalle. Ongelma kuitenkin on Ruukintiellä kokonaisvaltaisempi ja suojateiden eteen pysähtymättä jättäminen, niin kuin kaupungin insinööri esityksessään toteaa:

”Ruukintie on leveä, mutta sille on ajoratamerkinnöin osoitettu vain yksi ajokaista suuntaansa. Useimmissa suojateiden kohdissa on suojasaareke keskellä tietä. Leveällä kadulla on mahdollista ajaa ”kaksi rinnakkain” samaan suuntaan, minkä vuoksi Ruukintie autoilijasta tuntuukin ahtaalta. Sillä tehdään paljon kaistanvaihtoja ja ohituksia. Suojatiekohdat muuttuvat vaarallisiksi, koska suojatien eteen pysähtyneen auton vieritse ajetaan surutta ohi, vaikka olisi pysähdyttävä. Kadun ylittäminen on vaarallista ja vaatii pitkän odotuksen, että autojonot katkeavat turvallisen ylityksen mahdollistamiseksi"

Tästä syystä vaadimme, että Seinäjoen kaupungin tekninen lautakunta ottaa Ruukintien turvallisuuden parantamisen välittömästi uudelleen käsittelyyn ja aloittaa pikaisesti toimenpiteet, joilla taataan turvallinen Ruukintien ylitys kevyelle liikenteelle.