Säilytetään ruutinpuisto

Olemme todella tyrmistyneitä aikomuksesta pilata ruutinpuisto rakentamalla se täyteen hulppeita tornitaloja, niitä meillä Kemissä on jo ihan riittämiin. Ylipäätään asuntoja lienee jo olemassa, sikäli kuin kaupungissa on tarjolla työtäkään, tämähän on muuttotappiokunta. Aina ei tarvitse matkia muita ja lähteä mukaan kilpailuun; se mikä toimii muualla, ei välttämättä toimi meillä Kemissä. Puistoalue palvelee nyt jokaista luonnosta nauttivaa, rakennettuna vain suhteellisen harvoja. Alue sijaitsee sisääntuloväylän varrella, ja on osa Kemin keskeisintä liikuntareittiä.

Kyseessä on maisemallinen- ja viihtyvyys-asia, mikä ei ole vähäpätöistä, kaupungissakin pitää olla puistoja ja vihreää. Myös turistit ja ulkopaikkakuntalaiset ovat kehuneet kaunista puistoaluetta; joka on muidenkin kuin "vain" koirien- tai koiraihmisten käytössä, joita niitäkin on käynyt mm Oulua ja Torniota myöten. Alueella on myös tenniskenttä, lasten leikkipuisto ja monumentti.

Kemin kaunis koirapuisto on sekin ainutlaatuinen, josta on voinut olla tähän saakka ylpeä. Monissa kaupungeissa kun koirille on olemassa vain pieniä pisutuspaikkoja, ikäänkuin koira tekisi tarpeet yhteen paikkaan, kerralla ja käskystä.
Puisto ei ole ollut olemassa myöskään kovin kauaa; näinollen herääkin kysymys miksi siihen alun alkaen satsattiin; laitettiin istutukset ym, jos muutaman vuoden kuluttua tullaankin toisiin ajatuksiin? Mitään järkeähän asiassa ei ole, hommasta tulee mieleen lähinnä hölmöläisten peiton jatkaminen.

Kun meillä siis nyt on jo olemassaoleva kaunis, toimiva puisto - miksi pilata se? Kun meillä nyt on rauhallinen paikka jokaisen kävellä ja kuljeskella, istahtaa penkille, kuunnella lintujen laulua, seurata vuodenaikojen vaihtumista, pulahtaa vaikka uimaan - miksi pilata se kaikki? Meillä on puisto joka on keskeisellä paikalla, lähellä, kaikilla kun ei ole autoja. Säilytetään ruutinrannan kaunis puistoalue vapaana betonirumiluksilta.

<<< Kommentti adressin etenemisestä:
SUURI KIITOS KAIKILLE ALLEKIRJOITTANEILLE !! Satanen ylittyi ja tästä on hyvä jatkaa!

IHAN JOKAINEN NIMI ON TÄRKEÄ !!!

Jatketaan edelleen hyvän ja tärkeän asian puolesta !!
Muistutettakoon vielä, että nimet eivät näy muille, eikä niitä käytetä MIHINKÄÄN muuhun tarkoitukseen kuin tämän asian edistaämiseen.
"taistelu jatkukoon"
tv. adressin laatija >>>