TSOP:n Sääksjärven konttori säilytettävä

Kiitos kaikille adressin allekirjoittaneille. Nettiadressiin kertyi 303 nimeä ja yhteensä adressiin 2170 nimeä. Adressi luovutetaan perjantaina 13.2.2009 klo 18 TSOP:n toimitusjohtajalle Olli Lehtilälle Sääksjärven koululla järjestettävässä keskustelutilaisuudessa.

-------------------------------------------------------------------------------
Me allekirjoittaneet vastustamme Tampereen Seudun Osuuspankin Sääksjärven konttorin lakkauttamista, eli yhdistämistä Lempäälän konttoriin. Sääksjärven konttorin palvelut tulee säilyttää ennallaan.

Palveluverkon uudistumista perustellaan asiakkaille lähetetyssä kirjeessä sillä, että Osuuspankki pystyisi vastaamaan asiakkaidensa muuttuviin tarpeisiin; ”Asiakkaat hoitavat enenevässä määrin asiansa internetin verkkopalvelussa ja puhelinpalvelussa konttoreiden sijaan, joten panostamme laadukkaaseen sähköiseen asiakaspalveluun ja entistä parempaan tavoitettavuuteen.” Sääksjärven konttorin lopettaminen ei paranna Tampereen Seudun Osuuspankin palvelua, eikä varsinkaan tavoitettavuutta.

Sääksjärven konttori palvelee suurta asiakaskuntaa. Sääksjärvellä on arviolta 3600 asukasta. Merkittävä osa asiakkaista on ikäihmisiä ja eläkeläisiä. Monilla asiakkailla ei edelleenkään ole esimerkiksi pankki- tai automaattikorttia, saatikka internetpalvelua. Eläkkeen nostaminen ja laskujen maksut hoidetaan pankin konttorissa paikan päällä, osa maksaa laskunsa maksuautomaatilla. Internetissä asioivat saavat varmasti sieltä tarvitsemansa palvelut, niitä ei tarvitse kehittää paikan päällä tapahtuvan asiakaspalvelun kustannuksella.

Monet asiakkaat ovat valinneet Osuuspankin nimenomaan siksi, että sen konttori on Sääksjärvellä. Vaikka suurin osa asiakkaista luultavasti käyttää entistä enemmän verkkopankkia, esimerkiksi laina-asiat ja säästöpossujen tyhjennys pitää hoitaa edelleen konttorissa. Sääksjärven Osuuspankki on vuosikymmenet ollut ”paikallispankki”, joka on luotettavasti palvellut perheet sukupolvesta toiseen ja ollut osana kyläyhteisöä. Jos pankkipalvelut siirretään Lempäälän keskustaan, on oikeastaan aivan sama minkä pankin asiakas on tulevaisuudessa.

Paula Länsirinne, valtuutettu (sd)    Ota yhteyttä adressin tekijään