Säästäkää Tupurin virkistysalue

Salo suunnittelee uutta katuyhteyttä Tupurin asuinalueelta Kalkkimäenrinteen ja Ylärinteen risteyksestä  110-tielle.

Kaupunki on käynnistänyt asemakaavoituksen, jolla haetaan kadulle paikkaa Tupurin virkistysalueen läpi. Kadun rakentamiseen on varattu 900.000 euroa kaupungin investointisuunnitelmassa ensi vuodeksi. Rakentamisesta päätetään vuoden 2017 talousarvion yhteydessä syksyllä 2016.

Uusi tieyhteys alkaisi Kalkkimäenrinteen mutkasta ohittaen Tupurin linkkimaston sen itäpuolelta ja liittyisi  110-tiehen Tupurin majan länsipuolella. Tupurin kuntoreitti kulkisi kadun ali putkessa muutamasta risteyskohdasta.

Mielestämme uusi tie tulisi palvelemaan vain hyvin pientä joukkoa. Hanke toteutuessaan tuhoaisi arvokkaan, erittäin aktiivisessa käytössä olevan virkistysalueen sekä rauhallisen, lapsille turvallisen asuinalueen, tuoden liikennettä lisää mm. Ylärinteeseen Hähkänän ja Perttelin suunnalta.

Tätä katuyhteyttä paremmin Tupurin ja Hähkänän asukkaita palvelisi suora yhteys Inkereentieltä moottoritielle, jolloin kulkuyhteys tulisi suoraan sekä Turun että Helsingin suuntaan.

Ellei liittymää moottoritielle saataisi, tiehankkeeseen varattu summa pitäisi käyttää ennemmin Itäisen ohikulkutien rakentamiseen eli yhteys Inkereentien ja Somerontien välille.  Tupurin tiehankkeeseen varattu summa tarvittaisiin varmasti kipeästi myös vanhusten ja sairaiden hoitoon sekä opetustoimeen!

Me allekirjoittaneet vaadimme, että Salon kaupunki hylkää suunnitellun tiehankkeen Tupurin asuinalueelta tielle 110.

Adressi toimitetaan kaupungille maaliskuun lopulla.

Pirkko-Liisa Imara    Ota yhteyttä adressin tekijään