Sähkönsiirtomaksuihin yläraja lailla määrättäväksi

Nykyinen järjestelmä, jossa sähköjen siirtomaksuja ei voi kilpailuttaa, johtaa nyt nähtyihin kohtuuttomiin ilmoituksiin maksunkorotuksista. Sähköverkkoyhtiöt voivat vaatia millaista maksua tahansa verkon ylläpidon kustannuksiin vedoten. Lisäksi osa sähköverkkoyhtiöistä on ulkomaisessa omistuksessa. Kaikki hyöty menee tällaisissa tapauksissa Suomen ulkopuolelle. Sähköverkkoyhtiöt ovat käytännössä monopoleja, mikä mahdollistaa lähes mielivaltaisen hinnoittelun. Jotta vastaaviin kohtuuttomiin korotuksiin ei enää tule mahdollisuutta, eikä kuluttajan tarvitse vastaisuudessa pelätä nyt nähdyn kaltaisia korotuksia, pitää Suomen hallituksen määrätä suoraan maksimi yläraja sille, mitä kilowattitunnilta saa laskuttaa siirtomaksua.

Allekirjoita tämä adressi

Allekirjoittamalla hyväksyn, että adressin tekijä Jari voi luovuttaa tällä lomakkeella antamani tiedot päätöksentekijöille.

TAI

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…

Pitäisikö kansanedustajien palkkaa nostaa?