Säilytetään bussilinja 72 nykyisellä reitillä

Bussilinja 72 on tärkeä yhteys Helsingin keskustan ja Tapanilan Erän välillä. Suunnitteilla oleva reittimuutos poistaisi Tapaninkylän alueelta ainoan suoran yhteyden Oulunkylän. Käpylän (Mäkelänkatu) ja Hakaniemen suuntaan. Linjan varrella on mm. useita kouluja, Kustaankartanon palvelukeskus sekä urheilu- ja liikuntapaikkoja.

Esimerkiksi asiointi alueen "kotipostissa" edellyttäisi jatkossa bussin vaihtoa Malmilla. Linja palvelee sekä koulu- että työmatkaliikennettä unohtamatta matkoja harrastuksiin.

Linjan 72 reittimuutos yhdistettynä linjan 69 lakkauttamiseen poistaisi mahdollisuuden vaihtaa Oulunkylässä linjalle 550. Toteutuessaan reittimuutos pakottaisi alueen asukkaat vaihtamaan junaan tai toiseen bussiin matkustaessaan pois omalta asuinalueeltaan.

Suorat toimivat bussiyhteydet ovat olleet monille yksi peruste muuttaa alueelle. Toteutuessaan muutokset tulevat lisäämään yksityisautoilua sekä alueen sisällä että matkustettaessa keskustan suuntaan.

Linja 72 palvelee nykyisellään myös kaikkia niitä, jotka tulevat Pukinmäkeen ja Tapaninvainioon töihin, harrastuksiin tai vieraisille.

Allekirjoittamalla tämän adressin voit osoittaa vastustavasi bussilinjan 72 suunniteltua reittimuutosta.

Salla Lappalainen    Ota yhteyttä adressin tekijään