Sano "Ei" Joensuun koulutusverkkouudistukselle

"Osa saattaakin tietää, että Joensuussa kaavaillaan suurlukiota. Joensuun Yhteiskoulun lukio ja Niinivaaran lukio aiotaan sulattaa yhdeksi suureksi keskukseksi. Perusteluna tälle ovat säästöt, koska opiskelijamäärät laskevat tulevaisuudessa, ei ole tarvetta ylläpitää neljää lukiota. Jos yhdistyminen tapahtuisi, olisi tämän massalukion opiskelijamäärä, nykyisillä opiskelijamäärillä laskettuna yli 700 henkilöä.

Itse koin, että... Niinivaaralla vietetyt 3 vuotta eivät menneet hukkaan, koska ilmapiiri oli kannustava ja ainutlaatuinen. Se kuuluisa Niinivaaran henki oli yhteisöllisyyden tunne, koska meitä ei ollut melkein tuhatta saman katon alla. Toivottavasti monet teistä muistelevat mennyttä kaikella hyvällä ja toivoisivat, että nämä samanlaiset ainutlaatuiset hetket ja laadukas opetus olisivat mahdollisia myös jälkipolville.

Tiedän, että pyyntöni on omalla tavallaan hyvin röyhkeä, koska jokainen meistä on opiskelee ja työskentelee uusissa ympyröissä (kiirettä on), mutta, jos teillä on aikaa ja halua vaikuttaa entisen oppilaitoksemme tulevaisuuteen, ilmaiskaa kantanne suurlukiota vastaan!

Sähköpostia voi laittaa seuraaville henkilöille:

Serafima Jolkkonen, joka on nykyinen Niinivaaran opiskelija, hän
huomenna lähettää kaikki saapuneet viestit päättäjille. sjolkkonen@gmail.com

Marjatta Rädylle, hän on ainutlaatuisen lukiomme puolustaja.
Marjatta. Raty@jns.fi

Jos, haluaa perehtyä aiheeseen tai lähettää suoraan viestiä koulutuspalvelukeskukselle, alla olevasta linkistä löytyy tietoa.
us.jns.fi/

Kiitoksia ajastanne!"

Mari Kekkonen, Facebookin Stop Massalukio -ryhmässä

Katso lisää:

Allekirjoita tämä adressi

Allekirjoittamalla hyväksyn, että adressin tekijä Aaron Oksman voi luovuttaa tällä lomakkeella antamani tiedot päätöksentekijöille.

TAI

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Tulisiko kouluissa olla viikoittainen kasvisruokapäivä?