Sastamalan kyläkoulujen puolesta

14.12.09
Sastamalan kaupunginvaltuusto teki päätöksen, että molemmat lopetusuhan alla olevat koulut, Salokunta ja Tervamäki, lopetetaan esityslistan mukaisesti 1.8.2010. Kylien äänet kaikuivat kuuroille korville.

Näihin sanoihin, näihin tunnelmiin: kamppailu on ohi. Kiitos kaikille mukana olleille. Adressi on suljettu.

Virpi

13.12.09 tilanne..
Tervehdys!

Kiitos kaikille, jotka olette allekirjoittaneet adressin. Olen tänään 13.12. klo 15 laittanut adressin allekirjoitukset tiedoksi Sastamalan kaupungin valtuutetuille. Huomenna 14.12. he käsittelevät tätä asiaa klo 14 alkaen Sylväällä. Toivottavasti ponnisteluistamme on ollut myönteistä apua.
Kiitos vielä kaikille! Mikäli tarkoituksesi oli allekirjoittaa adressi, niin 14.12. klo 13 saakka siitä saattaa vielä olla hyötyä.

Ystävällisin terveisin,
Virpi Sten

Sastamalan tulevaisuus näyttää kyläkoulujen osalta synkältä. Haja-asutusalueiden koulut ovat lopetuslistalla yksi toisensa jälkeen. Tänä vuonna pari, ensi vuonna lisää. Tällä adressilla on tarkoitus kerätä voimia koko suuren kaupungin alueelta yhteiselle asialle. Tuskin lienee kenenkään etu, että lapset hyvin laajalta alueelta sijoitetaan kaikki pariin suuryksikköön.

Adressiin voit osallistua nimellä tai nimettömänä. Jokaisen osuus on tärkeä. Jos tällä panostuksella saamme osoitettua, että vedämme asiassa köyttä samaan suuntaan, se ei voi mennä päättäjiltä täysin huomiotta ohi.

Pyrkimyksenämme on monimuotoinen ja elinvoimainen maaseutu ja kaupunki, sekä asumaan houkuttelevien kylien säilyvyys kaupunkistrategian mukaisesti. Sastamala on pitkälle haja-asutusaluetta. Säilytetään se sellaisena!

Kiitämme ajastasi ja siitä, että osallistut.

Sastamalan kaikkien kyläkoulujen puolesta yhteisesti

Virpi Sten, Salokunnan koulun vanhempainyhdistys    Ota yhteyttä adressin tekijään