SAVELAN POSTI SÄILYTETTÄVÄ

ADRESSI SAVELAN POSTIN SÄILYTTÄMISEN PUOLESTA

Olemme tyrmistyneinä kuunnelleet uutisia Itellan lähiajan suunnitelmista. Savelan posti perustettiin marraskuussa 2009 ja Itella mainosti silloin:

”Tutkimusten mukaan asiakkaat arvostavat Postin luotettavuutta ja tuttuutta sekä asioinnin helppoutta. Yhä useampi Postin myymälä sijaitseekin kauppakeskusten tai paikallisten asiointikeskittymien yhteydessä.”

Jo kahden vuoden päästä perustamisesta tulee raju ilmoitus, että Savelan Posti lopetetaan. Mielestämme tämä osoittaa Itellalta hyvin lyhytnäköistä suunnittelustrategiaa; erinomaisesti toimiva ja palveleva posti täyttää sataprosenttisesti ympäristön asukkaiden toiveet. Tilava parkkipaikka helpottaa asiointia. Alueen asukasmäärä kasvaa rajun rakentamisen vuoksi lähivuosina.

Savelan Posti palvelee Kortepohjan, Laajavuoren, ja Haukkalan lisäksi Kypärämäen ja Köhniön asukkaita sekä Rautpohjan ja Keskussairaalan ympäristöä. Lisäksi palvelun piiriin kuuluvat Keltinmäki, Myllyjärvi, Vesanka, jopa Kuohu.

Me allekirjoittaneet vaadimme, että Savelan Posti jää paikalleen, emme hyväksy siirtoa kaupungin liikennesumppuun, jossa on vaikea löytää parkkipaikkaa ja bussimatka sinne maksaa jo 6,40 euroa!

Kortepohjan Asukkaat ry                                                Kypärämäen-Köhniön Asukasyhdistys ry

Puheenjohtaja                                                                                        Puheenjohtaja

Risto Urrio                                                                                           Päivi Mäkinen

Minna Pääkkönen    Ota yhteyttä adressin tekijään