Scoottausvuoro Kontulan skeittihalliin!

Hei,

Nimeni on Helmeri Pirinen ja olen 24-vuotias ammattiscoottaaja sekä yrittäjä. Olen tuonut scoottauksen Suomeen noin kymmenen vuotta sitten ja yhdessä monien ihmisten kanssa kehittänyt lajia ympäri maailmaa. Asiani koskee Kontulan sekittihallia ja mahdollisuutta saada scoottaajille oma vuoro halliin.

Syksy on vääjäämättä tuloillaan ja aivan kuten skeittaajat sekä BMX ajajat, myöskään scoottaajat eivät voi talvisin lajia harrastaa ulkona. Kontulan halli on oikeastaan ainoa mahdollisuus nuorille pääkaupunkiseudun harrastajille harjoittaa omaa lajiaan talvella.

Itse olen olpiskellut Itä-Suomen yliopistossa Joensuussa viime vuodet, joten tästä syystä en ole pystynyt ajamaan scoottaajien asiaa niin hyvin kuin "isähahmon" pitäisi. Nyt olen kuitenkin saanut vakituisen työn Helsingistä ja siksi olen lähtenyt scoottaajien asialle. Pystyisin siis itse olemaan mahdollisella vuorolla avaimenhaltija sekä valvoja.

Scoottauksen suosio on kasvanut todella hurjasti viimeisen parin vuoden aikana ja tällähetkellä puhutaan tuhansista lajin harrastajista Suomessa. Pelkästään pääkaupunkiseudeulla ja lähistöllä on noin 1000 harrastajaa. Järjestämämme Scootjam-tapahtuma viime heinäkuussa viimesitään osoitti sen, kuinka tämä laji on kehittynyt ja kasvanut Suomessa.

Onhan se päivän selvää, että nuorille on tärkeää saada liikuntaa ja scoottaushan on aivan loistava liikuntamuoto. Kaiken lisäsksi nuoret sosialisoituvat parkeilla yhdessä temppuillessaan. Valitettavasti tällä hetkellä nämä kaikki pääkaupunkiseudeun scoottaajat ovat jäämässä vaille talviurheilupaikkaa ja siksi laitamme tämän adressin pystyyn. Tarkoituksena olisi saada edes yksi muutaman tunnin vuoro viikossa Kontulan skeittihallista scoottaajien käyttöön. Tämä pelastaisi monen pääkaupunkiseutulaisen nuoren harrastajan talven.

Jos jotakin mietityttää, että mistä lajista on kyse tai epäilee lajin massiivisuutta Suomessa, laitan tähän vielä lopuksi pienen linkin meidän Freestylepark Scootjam 2011 videoon:

Laittakaa siis nimenne adressiin, jotta scoottajat saisivat harrastaa omaa lajiaan jatkossa myös talvella. Kiitos paljon kaikille jo etukäteen!

Ystävällisin terveisin,

Helmeri Pirinen,