WinhaWille korvattava paremmalla opintosuunnitelmajärjestelmällä SeAMK:ssa

Seinäjoen ammattikorkeakoulussa käytössä oleva WinhaWille-järjestelmä on korvattava paremmalla, helppokäyttöisemmällä ja käyttäjäystävällisemmällä järjestelmällä. Nykyinen WinhaWille on ollut käytössä vuosia. Vaikka sitä on versionumeroiden perusteella päivitelty ahkerasti, se on silti toivottaman surkea ohjelmisto. Käyttö on aina tuskallisen hidasta, eikä se ole ikinä käyttäjäystävällistä. Jaksojen vaihduttua on tavallista, että opiskelijat eivät pääse ilmoittautumaan opintojaksoille koska niitä ei yksinkertaisesti löydy, tai järjestelmä ei sinne anna ilmoittautua. Tenttien arvioinnit myöhästyvät koska opiskelijat ovat epätoivossa luovuttaneet kursseille ilmoittautumisen. Myös uusintatentteihin ilmoittautuminen on yhtä raivostuttavaa. Jos tentti löytyy, järjestelmä saattaa hylätä ilmoittautumisen. Nämä lisäävät opettajien ja opintotoimistojen työtaakkaa, koska he joutuvat lisäämään opiskelijoita käsin kursseille ja tentteihin.

Nykyaikana ei ole kohtuutonta vaatia sujuvasti toimivaa järjestelmää käytettäväksi nettiselaimella. Vaatimusta korostaa WinhaWillen kaltaisen opintojenohjausjärjestelmän tärkeys jokaisen AMK-opiskelijan arjessa.

Me, tämän adressin allekirjoittaneet, vaadimme Seinäjoen ammattikorkeakoulun hallintoa korvaamaan Logican WinhaWille-järjestelmän paremmalla, nopeammalla, ja ennen kaikkea helppokäyttöisellä järjestelmällä. Uutta järjestelmää valittaessa tulee ottaa huomioon opiskelijoiden mielipiteet ja käyttökokemukset.

Päivitys 15.5.2009: Nimien keräys on lopetettu. Suuri kiitos kaikille allekirjoittaneille. Tämä adressi ja sen esiin nostamat ongelmat on noteerattu sekä SeAMK:n hallinnossa että Logicalla. Muutoksia WinhaWilleen ei ole näillä näkymin tulossa ja järjestelmä saatetaan korvata uudella vasta vuosien kuluttua. Opiskelijoille on valmisteilla seikkaperäinen käyttöohje WinhaWillen käyttöön. Nimilistoja ei ole luovutettu eteenpäin, mutta tarpeen vaatiessa se voidaan tehdä.