Adressi Selkämeren kansallispuistohanketta vastaan

Selkämeren kansallispuistoa ollaan perustamassa Länsi-Suomen rannikolle (ks. http://www.rauma.fi/ymparisto/semkp_arvot.htm).
Kymmenien kilometrien pituinen alue tulee rajoittamaan alueen käyttöä kohtuuttomasti. Veneily, retkeily saarissa, kalastus; metsästyksestä puhumattakaan. Kansallispuiston yhtenä perustamisperusteen on kulttuuriperinnön säilyttäminen, mutta mitä kulttuuriperintö on jos esimerkiksi ikiaikainen metsästys aluella lopetetaan?
On esitetty ajatuksia, että kansallispuisto lisää turismia. Ei varmasti lisää. Päinvastoin. Nekin ihmiset, joilla on ollut mahdollisuus nauttia kauniista merialueesta ja sen rauhasta häviävät rajoitusten myötä. Leiriytyminen ja nuotion teko on sallittua ainoastaan näille varatuille alueille. Veneellä liikkumista ja kalastusta rajoitetaan, osaan saarista tulee maihinnousukieltoja ja syksyinen vesilinnustus on kielletty lukuunottamatta 3-4 poikkeusaluetta joiden yhteispinta-ala on muutamia kymmeniä hehtaareja (suunnitellun kansallispuiston ala on noin 90 000 hehtaaria).
Kalastuksesta ja metsästyksestä ei ole ollut kenellekään mitään haittaa ja aitojen retkeilijöiden kanssa on aina samaan saareen mahduttu. Ihmiset, jotka asuvat satojen kilometrien päässä alueesta, koskaan alueella käymättä, tekevät päätöksen puolestamme. Siksipä tarkoituksena on kerätä nimiä mahdollisimman paljon kevään aikana ja toimittaa adressi ympäristöministeriölle.

PÄIVITYS 23.2.2011: Ympäristövaliokunnan puheenjohtaja on ilmoittanut, että valiokunta todennäköisesti antaa puoltavan lausunnon kansallispuiston perustamisesta koko laajuudessaan, mukaan lukien Vakka-Suomen suunnitellut alueet. Nyt onkin äärettömän tärkeää saada nimiä listaan mahdollisimman paljon ja nopeasti, jotta saamme kansanedustajien huomion. Näin vaalien alla on vielä asiaan mahdollista vaikuttaa.

Allekirjoita tämä adressi

Täytä alla oleva lomake allekirjoittaaksesi tämän adressin, jonka on laatinut Ilmari Kaasinen. Adressin tekijä näkee kaikki antamasi tiedot.

TAI

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Pitäisikö seksin myynti kieltää?