Siuntion motocrosstoiminnan jatkamisen puolesta

Siuntion ainutlaatuista motocrossrataa uhataan sulkemisella. Vuokrasopimus kunnan mailla on sanottu loppuvan 2014. Kunnan intressi on myydä tontteja rata-alueen rajalle ja osittain rata alueelle. Tonttikauppa Siuntiossa on rauhallista tällä hetkellä. Lähin myyty tontti sijaitsee 500m päässä.

Siuntion kirkonkylän seudulle kuuluu ääntä radalta. Eräs henkilö on vienyt asian Vaasan Hallinto-oikeuteen vuonna 2010, silloin tehtiin oikeuden vaatimat melumittaukset jotka olivat sallituissa lain vaatimissa rajoissa. Meluhaitta jakaa lähiseudun asukkaiden mielipiteet. Osaa häiritsee paljon ja toiset sanovat että kuuluu mutta voivat nukuttaa lastaan pihalla ilman mitään ongelmia.

Moottorirata on etelä-suomen parhaimpia ja yhtä hyvää rataa ei voida rakentaa muualle nykyisten korkeuserojen takia. Uuden rada rakentaminen maksaisi arviolta 200 000-400 000€.

Toivomme että saamme jatkaa motocross toimintaa nykyisellä radalla niin kauan kunnes kunta antaa meidän käyttöömme uuden rata-alueen. Mielellämme olemme mukana auttamassa jos kunta päättää rakentaa nykyisen radan sivustalle meluvallin jotta ympäristön asukastyytyväisyys paranisi.

"Kunnan tulee luoda edellytyksiä kuntalaisten liikunnalle kehittämällä paikallista ja alueellista yhteistyötä sekä terveyttä edistävää liikuntaa, tukemalla kansalaistoimintaa, tarjoamalla liikuntapaikkoja sekä järjestämällä liikuntaa ottaen huomioon myös erityisryhmät." http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1998/19981054

Moottorikerholla on 180 jäsentä joista 55 nuorta jäsentä. Nuorisolle motocross on mainio harrastus ja sitä kautta heillä ei ole energiaa eikä aikaa pahantekoon.

Siuntion moottorikerhon juniorit voittivat moottorikerhojen välisissä joukkuekilpailuissa kultaa 65cc sarjassa 20.-21.9.14 Honkajoella.

Ajoajat ovat jo todella rajalliset tällä hetkellä:

ma 14:00-19:00 2t max 85cc(aloittelevat), 4t max 110cc(ei ns. pitbike)

ti 14:00-19:00 Kaikki

ke 14:00-19:00 Kaikki

to 14:00-19:00 2t max 85cc, 4t max 150cc

pe 14:00-19:00 kaikki

la 11:00-15:00 kaikki

su 11:00-15:00 2t max 85cc(aloittelevat), 4t max 110cc (ei ns.pitbike)

Urheiluterveisin,

Siuntion Moottorikerho