Skeittiparkin rakentaminen Kuopioon 2020

Kuopion kaupunki ja Kuopion rullalautailijat ovat suunnitelleet uuden betonisen skeittiparkin Kuopion Lippumäkeen vuosien 2017-2018 aikana. Hanke eteni niinkin pitkälle että Kuopion kaupunki teki parkista toteutussuunnitelman ja rakentaminen oli tarkoitus aloittaa keväällä 2019. Vuoden 2018 lopussa Kuopion kaupunki kuitenkin yllättäen päätti ettei parkkia rakenneta vuonna 2019. Kaupunki on ilmoittanut että rakentaminen siirtyy vuodelle 2020.

Haluamme osoittaa tällä adressilla päättäjille, että uusi skeittiparkki on todella tarpeellinen ja se täytyy rakentaa vuonna 2020. Kuopiosta puuttuu nykyaikainen skeittiparkki ja Kuopio on pahasti jäljessä muita kaupunkeja skeittiparkkien suhteen. Lajin harrastajia Kuopiossa on 200-300 (Kuopion rullalautailijoilla jäseniä lähes 100) jos mukaan lasketaan myös scoottaajat on harrastajia vähintään 500-600. Harrastajien ikäjakauma on 4-45 vuotta.

Kuopion ainoa käyttäjiä palveleva skeittiparkki on Savilahden betonista rakennettu skeittiparkki, jonka harrastajat ovat rakentaneet itse täysin talkoovoimin ja ilman palkkaa. Savilahden skeittipaikka tullaan hävittämään lähiaikoina (mahdollisesti jo kesällä 2019, viimeistään kesällä 2020) rakentamisen tieltä ja sen jälkeen Kuopiossa ei ole yhtään kunnollista skeittiparkkia. Savilahden käyttöaste on kesäkuukausina erittäin korkea ja kävijöitä parkilla on arviolta noin 3000 per kuukausi. Talvella Kuopion kaupungin skeittihallille kertyy käyntejä välillä loka-huhtikuu yli 6000 kertaa. Kuopio siis tarvitsee kipeästi uuden skeittiparkin.

Allekirjoita adressi ja anna tukesi kuopiolaiselle rullalautailulle!

Havainnekuvia parkista Kuopion kaupungin nettisivuilta.

lippumäki-1.jpg

lippumäki2.jpglippumäki3.jpg

Kuopion Rullalautailijat ry    Ota yhteyttä adressin tekijään

Pitäisikö energiajuomien myynti nuorille kieltää?