Somalian kansalaiset on palautettava Suomesta takaisin kotimaahansa

Tilastollisesti keskimääräinen somalialainen mies tekee yli 2 rikosta vuodessa. Meidän allekirjoittaneiden mielestä tämä on riittävä tilastollinen näyttö osoittamaan, että Somalian kansalaiset ovat kyvyttömiä elämään suomalaisen yhteiskunnan normien mukaisesti. Meidän allekirjoittaneiden mielestä Suomessa asuvat Somalian kansalaiset on palautettava kotimaahansa.

PERUSTELU VAATIMUKSELLE JA ESITETYILLE VÄITTEILLE:
Kirkko ja Kaupunki lehdessä 27.1.2010 julkaistussa artikkelissa sivulla 8 esitetyn kaavion mukaan Helsingissä asuu noin 2400 Somalian kansalaista, jotka jäivät kiinni vuonna 2008 yhteensä noin 800 rikoksesta; rikos joka kolmatta Somalian kansalaista kohti.

Teemme seuraavia perusteltuja oletuksia:
a) Osa rikoksista jää selvittämättä. Viimeisen, vuonna 2004 julkaistun tilaston (lähde1), mukaan Helsingissä ilmoitetuista rikoksista ratkaistaan 60.3%. Käyttämällä tätä lukua lähtöarvona, voimme arvioida että Somalian kansalaiset tekivät Helsingissä vuonna 2008 noin 1326 rikosta.

b) Oletamme että somalialaiset naiset, lapset ja vanhukset tekevät hyvin vähän rikoksia. Oletamme että rikoksia tekevät rikosoikeudellisen 15-vuoden vastuu iän ylittäneet, mutta alle 64-vuotiaat miehet.

c) Oletamme, että Helsingissä asuvien Somalian kansalaisten ikä-ja sukupuolijakauma noudattaa Somalian ikä-ja sukupuolijakaumaa. Somalian väestöstä 26,3% on 15-64 vuotiaita miehiä (lähde2). Oletuksen mukaan Helsingissä asuvista Somalian kansalaisista noin 632 on 15-64 vuotiaita miehiä.

1326 rikosta 632 miestä kohti! Tekemiemme oletuksien perusteella arvioimme että keskimääräinen somalialainen mies tekee yli 2 rikosta vuodessa. Käytännöllisesti katsoen tämä tarkoittaa, että tyypillinen suomessa asuva somalialainen mies on pahoinpitelijä, raiskaaja tai vähintään rosvo!

Meillä muilla Suomen asukkailla on oikeus elää yhteiskunnassa, jossa meidän ei tarvitse pelätä joutumistamme rikoksen uhriksi. Tästä syystä vaadimme, että Somalian kansalaiset palautetaan takaisin kotimaahansa.

ME ALLEKIRJOITTANEET SITOUDUMME:
a) Me allekirjoittaneet sitoudumme olemaan levittämättä rasisti mielipiteitä. Esitämme vain väitteitä, joita voidaan puolustaa tieteellisillä tosiasioilla.

b) Me allekirjoittaneet sitoudumme omalla toiminnallamme ehkäisemään rasistisia rikoksia.

c) Me allekirjoittaneet sitoudumme kunnioittamaan somalian kansaa, kulttuuria ja uskontoa. Emme halua kellekkään somalille pahaa. Elämme mielummin ystävinä eri mantereilla kuin pelossa ja eripurassa samassa kaupungissa.

Lähteet:
1) Poliisin verkkosivut 27.1.2010. Ilmoitetut ja selvitetyt rikokset

2) CIA World Fact Book verkkosivusto 27.1.2010 (https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/)

Juhani Mönkkönen    Ota yhteyttä adressin tekijään