Taistelu kohdunkaulasyöpää vastaan voidaan voittaa!

Suomessa kohdunkaulasyöpään sairastuu joka vuosi 140–160 naista. Suurin osa näistä sairastumisista voitaisiin kuitenkin estää.

Nykyaikainen HPV-DNA-testi tunnistaa syöpäriskin ajoissa, kun se on vielä hoidettavissa. Rochen HPV-DNA-testin negatiivisen tuloksen luotettavuus on 99,7%.1 Testi löytää tehokkaammin riskiryhmään kuuluvat naiset kuin pelkkä papa-testi. Vuosina 2000-2009 kohdunkaulasyöpään kuolleista naisista 13 %:lla oli ollut normaali papa-tulos.2 Suomessa vuosina 1990-1999 organisoidun seulonnan papa-testeistä 35 % antoi virheellisesti normaalin tuloksen.3

Adressilla haluamme vaikuttaa päättäjiimme, jotta HPV-DNA-testi saadaan kohdunkaulasyövän joukkoseulontaan ja kohdunkaulasyöpä voidaan ennaltaehkäistä.

1 Castle PE et al. Lancet Oncol. 2011; 12(9): 880-890

2 Lönnberg S et al. Int. J. Cancer 2013; 132,2134–2140

3 Lönnberg S et al. Cancer Epidemiol Biomarkers Prev 2010;19:381–387

Roche Diagnostics Oy    Ota yhteyttä adressin tekijään

Allekirjoita tämä adressi

Allekirjoittamalla hyväksyn, että adressin tekijä Roche Diagnostics Oy voi luovuttaa tällä lomakkeella antamani tiedot päätöksentekijöille.

TAI

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Tuleeko uskonnon olla oma oppiaineensa?