TÜV-hyväksytyt spacerit / levikepalat sallituksi Suomessa

Spacerit ovat levikepaloja jotka asennetaan vanteen ja pyörännavan väliin vähentämään vanteen ET-lukemaa ja kasvattamaan raideväliä. Monet spacerit ovat TÜV-hyväksyttyjä, mutta silti niitä ei saa käyttää Suomessa. Mitään perusteluja tälle kiellolle ei ajoneuvolainsäädännössä ole kerrotu. Tuotteen TÜV-hyväksyntä takaa laadun ja sen että tuote on testattu ja toimivaksi/turvalliseksi todettu. Monissa muissa maissa on spacerit sallittuja mutta Suomessa ei ja vielä ilman perusteluja.

Ns. adapterivanteet ovat kuitenkin sallittuja joissa adaptereilla (toimii samalla tavoin kuin spacer) muodostetaan haluttu ET-luku vanteelle. Miksi siis spacerit eivät ole sallittuja Suomessa?

Vaadin täten ajoneuvolainsäädännön muuttamista siten että myös TÜV-hyväksytyt spacerit, joko pyörännapaan pultattavat tai "suoraa" vanteen ja pyörännavan väliin asennettavat spacerit hyväksytään tieliikennekäyttöön.

Valmis adressi toimitetaan liikenneministeriöön.

Allekirjoita tämä adressi

Allekirjoittamalla hyväksyn, että adressin tekijä Markus Köppä voi luovuttaa tällä lomakkeella antamani tiedot päätöksentekijöille.

TAI

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…

Tulisiko rahapelit vapauttaa kilpailulle?