Pelastakaamme Strindberg!

Pelastakaamme Strindberg - Strindberg on Helsinki!

Hyvä Strindbergin ystävä,

kahvilan ja ravintolan toiminta jatkuu täydellä teholla! Osoita tukesi Strindbergin toiminnalle allekirjoittamalla tämä sähköinen adressi. Voit myös allekirjoittaa adressin vaihtoehtoisesti ravintolassa.

Löydät meidät myös Facebookista, tervetuloa osallistumaan keskusteluun!

Kiittäen,

Strindberg

-------------------------------------------------------

Lehdistötiedote 23.6.2010
Strindbergin toiminta jatkuu uusiutuvissa tiloissa

Royal Ravintolat Oy jatkaa suositun Strindbergin toimintaa uusiutuvissa tiloissa Pohjoisesplanadilla. Royal Ravintoloiden ja vuokranantaja Espagalleria Oy:n tänään julkistetun vuokrasopimuksen mukaan Strindberg siirtyy kokonaisuudessaan Pohjoisesplanadin puolelle osaksi Kämp Gallerian kokonaisuutta. Terassipaikkojen määrä ja sijainti pysyvät lähes ennallaan.

"Olemme erittäin tyytyväisiä saavutettuun ratkaisuun ja yhteistyöhön vuokranantajan kanssa. Keittiömme tulee säilymään ennallaan ja yläkerran ruokaravintolasta on jatkossa entistä paremmat näkymät Espan suuntaan. Katutason kahvila terasseineen, samoin kuin kirjastobaari, tulevat jatkamaan toimintaansa uudistetuissa tiloissa", kertoo Strindbergin omistavan Royal Ravintolat Oy:n toimitusjohtaja Kasperi Saari. "Rakennustöiden kokonaisaikataulu sopii meille varsin hyvin ja kiinniolon aikana syksyllä sekä talvella meillä on mahdollisuus samalla toteuttaa muitakin tarpeellisia korjaustöitä. Koko korttelin alueelle kohdistetut Kämp Gallerian kehitystoimet vahvistavat mahdollisuuksiamme toimia entistä  dynaamisemmassa ympäristössä".

Esplanadin varrella oleva Antilooppi-kortteli, jossa Strindberg sijaitsee, on arkkitehtuurinsa, sijaintinsa ja kulttuuritaustansa ansiosta yksi Helsingin arvostetuimmista kortteleista. Korttelin tulevat muutokset ovat osa Helsingin Kaupungin suunnitelmaa kehittää ja elävöittää keskustan aluetta. Kiinteistöä hallinnoiva Espagalleria Oy haluaa tukea keskustan vetovoimaa tarjoamalla yrittäjille mahdollisimman hyvät puitteet. Osassa Antilooppi-korttelin kiinteistöjä ja liiketiloja tämä tarkoittaa peruskorjausta, jonka yhteydessä parannetaan tilojen yleistä viihtyvyyttä ja toimivuutta.

"Peruskorjauksen myötä saadaan käyttöön aiemmin hyödyntämättä jääneitä tiloja. Korjauksessa ei muuteta rakennusten kaunista ja historiallista julkisivua: elävät, viihtyisät terassit, näyteikkunat sekä kahvilat tulevat olemaan osa Antilooppi-korttelin katukuvaa myös jatkossa", kertoo Espagallerian toimitusjohtaja Nora Immonen. "Olemme pahoillamme, ettemme pystyneet julkistamaan Strindbergin uutta vuokrasopimusta aiemmin. Suunnittelu on edennyt johdonmukaisesti ja systemaattisesti. Muutostyöt ovat olleet tiedossa jo jonkin aikaa, mutta projektin tarkka aikataulu ja sen kokonaisvaikutukset eivät olleet aiemmin selvillä. Vuokralaisten julkistaminen oli mahdollista vasta kun kaikista yksityiskohdista päästiin sopimukseen", Immonen jatkaa.

Korjaustoimenpiteet on aikataulutettu niin, että suurimmat hankkeet valmistuvat reilusti ennen vuotta 2012, jolloin Helsinki on World Design Capital.

Lisätietoja:

Toimitusjohtaja Kasperi Saari
Royal Ravintolat Oy
P. 050 567 7557

Toimitusjohtaja Nora Immonen
Espagalleria Oy
P. 0400 587 052

Lehdistötiedote julkaistu 2.6.2010 :

Kämp Galleria/Palace Kämp irtisanoo Strindbergin vuokrasopimuksen

- STRINDBERG ”TULPPANA” KÄMP-GALLERIAN KEHITTÄMISELLE?

Palace Kämp Oy:n osakkuusyhtiö on irtisanonut Helsingissä osoitteessa Pohjoisesplanadi 33 toimivan Strindbergin alakerran kahvilan sekä yläkerrassa toimivan ravintolan vuokrasopimuksen päättymään ensi syksynä. Perusteena vuokranantaja on ilmoittanut kauppakeskuksen toimintaa ja sen kehittämistä varten tehtävät muutostyöt. Vuokranantaja on ilmoittanut ravintolan olevan ”tulppana” kauppakeskuksen kehittämiselle. Tiloissa tullaan tekemään remontti ja tilat vuokrataan muuhun kaupalliseen käyttöön kuin ravintolatoimintaan.

Strindberg on toiminut samalla paikalla vuodesta 1992 ja saavuttanut vakiintuneen ja laajalti tunnetun aseman kaupungin kahvila- ja ravintolatarjonnassa; siitä on ajan myötä tullut helsinkiläisten olohuone. Se toi ensimmäisenä uudelleen Suomeen perinteisen skandinaavisen keittiön ja kokonaisuutta pidetäänkin yhtenä Helsingin perinteikkäimmistä. Ravintolasta puhuttaessa hallitsevimpia mielikuvia ovat tunnelma, miljöö, sosiaalinen elämä ja historia.

Strindbergiä voidaan pitää osana Helsingin vakiintunutta kaupunkikuvaa. Sen Pohjoisespalle
avautuva terassi on yksi Suomen tunnetuimpia, ja Helsinkiä esiteltäessä kuvavalinnat
osuvatkin usein juuri tähän alueeseen.

”400 000 asiakaskäyntiä vuositasolla on mielestämme osoitus Strindbergin toiminnan ja konseptin vahvuudesta. Kauppakeskuksen kävijämääristä riippumatta ravintola on kehittynyt, ja myynnin kasvu on koko ajan ollut positiivista. Irtisanomisen perusteet ovat kaikkea muuta kuin liiketoimintaan liittyviä” toteaa Royal Ravintolat Oy:n toimitusjohtaja Kasperi Saari”, Irtisanomisen perusteena on vaikea hyväksyä ”tulppana” olemista, nyt elävän terassin, ravintolatilan ja –näkymän sijaan tulee pelkkää näyteikkunatilaa. Uskommekin vahvasti, että syyt ovat enemmänkin ravintolakilpailullisia, koska vuokranantaja on samanaikaisesti käynnistänyt melko mittavat laajennussuunnitelmat kahvilatoiminnan aloittamiseksi Kluuvikadun puolella ja jättänyt rakennuslupa-anomuksen sitä varten. Kilpailu tuntuu vain kiristyvän ja sen muodot kovenevat.”

Ravintolatoiminta tiloissa jatkuu sopimuksen päättymiseen asti.

www.royalravintolat.com

Hyvä Strindbergin ystävä!

Kiitos aktiivisuudestasi. Strindbergin toiminta jatkuu uusiutuvissa tiloissa!
Ohessa lehdistötiedote aiheesta.