Suomen hallituksen on perustettava puolueeton työryhmä tutkimaan psykiatristen potilaiden oikeuksien toteutumista ja psykiatrisia hoitovirheitä!

Psykiatriassa tehdään vakavia hoitovirheitä, diagnooseja todetaan vääriksi jopa 10-20 vuoden jälkeen. Psykoosilääkkeitä määrätään alaikäisille lapsille tuntematta tarkkaan pitkäaikaisvaikutuksia, samoin dementiaa sairastaville vanhuksille välittämättä kasvavasta kaatumisriskistä. Lisäksi näitä määräyksiä eivät aina tee edes psykiatrit vaan yleislääkärit.

Lisäksi potilaiden oikeuksia jos ei nyt suorannaisesti kielletä, niin ainakin vähätellään.

Samaan aikaan työkyvyttömyyseläkkeelle siirtymiset mielenterveyssyistä kasvavat, kuten myöskin samoista syistä johtuvat saiauspoissaolot töistä. Lasten ja nuorten mielenterveysongelmat ovat myöskin kasvaneet räjähdysmäisesti. Kaiken tämän keskellä hallitus yrittää nostaa työssä käyvien määrää tekemättä kuitenkaan tarpeeksi osa-työkykyisten työllistymiseksi.

Vaadin siis, että hallituksen on perustettava puolueeton työryhmä tutkimaan näitä asioita ja sen on "laskeuduttava ruohonjuuritasolle" eli kuunneltava ihmisten oikeita kokemuksia eikä perustettava päätöksiään pelkästään asiantuntijoiden lausuntoihin.

Allekirjoita tämä adressi

Allekirjoittamalla hyväksyn, että adressin tekijä Tiina Kivioja voi luovuttaa tällä lomakkeella antamani tiedot päätöksentekijöille.

TAI

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…

Tulisiko maahanmuuttajien vastaanottamista ja tukemista verovaroin tiukentaa?