Suomessa lapsiavioliitot kiellettävä kokonaan.

Me allekirjoittaneet olemme sitä mieltä, että lasten tulee saada olla lapsia ja elää lapsuus ja nuoruus niille kuuluvalla tavalla. Avioliitto on säilytettävä kahden täysi ikäisen ihmisen yhteisenä päätöksenä sitoutua toisiinsa kulttuuriin ja uskontoon katsomatta.

Suomessa ei missään tapauksessa tule hyväksyä lapsiavioliittoja, vaan katsoa sellaiset suhteet lapsiin kohdistuvana väärinkäytöksenä. Mikäli hyväksymme lapsiavioliitot, annamme viestiä maamme lapsille, etenkin tytöille, että pidämme heitä heikommassa asemassa kuin aikaisemmin olemme tehneet. Tyttöjen ja nuorten naisten asemaa suomessa parannetaan myös näin ettemme hyväksy mitään lakimuutoksia, jotka altistaisivat nuoret tytöt ja lapset avioliittoon aikuisen miehen kanssa miltään kulttuuriin tai uskontoon kuuluvalla poikkeussäännöllä.

Allekirjoittamalla tämän adressin, osoitan kiinnostusta ja halua olla muuttamassa suomessa asuvien ja tänne muuttavien tyttöjen ja naisten asemaa. Osoitan että maamme lasten tulee saada elää lapsuus aikansa kuten lastensuojelulaki sen määrittelee. Emme hyväksy lapsiavioliittoja, joten vastustamme lakimuutosajatusta lapsiavioliittojen hyväksymisestä suomessa.