Taivalkunnan srk-talo säilytettävä

Nokian seurakunta uhkaa taloudellisessa ahdingossaan myydä Taivalkunnan seurakuntatalon! Sekä talon tontti että rakennuspuut on saatu lahjoituksina kylän talollisilta nimenomaisena tarkoituksena rakentaa ja ylläpitää seurakuntatalo kyläläisten tarpeisiin. Kuluneiden vuosikymmenten aikana kylän väki on tehnyt paljon talkootyötä talon hyväksi ja siten talo on yhdistänyt kyläläisiä. Se on myös keskeinen kokoontumispaikka ja tila perhejuhlien järjestämiseen.

Jos talo myydään, silloin menee viimeinenkin toive avoimen päiväkerhon, käsityö- ja seurakuntapiirin jatkumisesta. Ja monta muuta tilaisuutta ja tapahtumaa jää järjestämättä puhumattakaan, että saataisiin uutta, talon tukiryhmän suunnittelemaa toimintaa viriämään.

Kohtalon päivä talolle on 23.3.2011; silloin Nokian kirkkovaltuusto kokoontuu päättämään myymisestä. Vaihtoehtoisia rahoituslähteitä talon myymiselle on useita; esim. asuin- ja rantatontteja tai puunmyynti srk:n metsistä. HUOM! Metsä uudistuu eikä tonttien myynti olisi pois seurakunnan toiminnasta! Srk-talon myyminen olisi lopullinen ja siten isku vasten seurakuntalaisten kasvoja. Onko seurakunnalla tähän varaa? Eikö jokaisesta seurakunnan jäsenestä tulisi nyt pitää kiinni viimeiseen asti?

Allekirjoita adressi ja tue siten meidän kyläläisten yhteistä ponnistusta säilyttää oman kylämme seurakuntatalo ja kokoontumispaikka!

Pro Taivalkunnan srk-talo, psta Veijo Hynninen    Ota yhteyttä adressin tekijään