Tampereen Työväen Teatterin on saatava jatkaa kansallisnäyttämönä ja rahoitusta on jatkettava.

" Kulttuurin valtionosuustyöryhmä on jättänyt esityksen opetusministeriölle, että Tampereen Työväen Teatterin kansallisnäyttämön asema tulisi poistaa. Tämä tarkoittaisi kahden miljoonan euron leikkausta teatterin budjettiin. VOS- työryhmän ehdottama rahoitusleikkuri osuu vain Tampereen Työväen Teatteriin. "

Tällä adressilla vaadimme,että Tampereen Työväen Teatterin valtionosuus rahoitusta on jatkettava  ja asema kansallisnäyttämönä säilyy.

VOS-työryhmän ehdotus vaarantaa teatterin koko tulevaisuuden ja tekee ison loven Tampereen talouteen.

On aivan käsittämätöntä, että Tampereen asema teatteripääkaupunkina halutaan poistaa ja kuitenkin leikkaukset eivät koske pääkaupunkiseutua.

Tampereen Työväen Teatteri on jo historiansa puolesta ansainnut kansallisnäyttämön aseman minkä juuret ovat jo 1901 luvulta asti työväenteatteriperinteessä.

Lisäksi Tampereen Työväen Teatteri vaalii ja uudistaa suomalaista teatteritaidetta sekä tuottaa korkea tasoisia esityksiä, joita käy katsomassa bussilasteittain ihmisiä ympäri suomea.

Tampereen Työväen Teatteri pitää huolta yleisöstään ja kaikki teatterin kävijät saavat aina tuntea olevansa tärkeitä ja tervetulleita teatteriin.

Suurella näyttämöllä tuotetut esitykset ovat Tampereen Työväen Teatterissa ensiluokkaisia suuren kokonsa ansiosta ja sitä pystyy muuntelemaan loistavasti erilaisiin näytelmiin. Katsomo vetää 800 katsojaa ja vuodesta toiseen esitykset vetää tämän katsomon täyteen ihmisiä, jotka haluavat nähdä laadukasta teatteria.

Tampereen Työväen Teatteri on tärkeä monelle Pirkanmaalaiselle ja varmasti myös monelle muulle tämän adressin allekirjoittaneelle. (myös ulkopaikkakuntalaisille)

Tampereen kulttuuri elämä kärsii pahasti ja kuihtuu jos Suuri näyttämö poistuu käytöstä.

Antaa Tampereen Työväen Teatterin säilyä koskemattomana sellaisena kuin se on nyt ja antaa ihmisten nauttia teatterista. Sekä annetaan Suuren Näyttämön säilyä ja kaikkien teatterin henkilökuntaa kuuluvien pitää työpaikkansa Tampereen Työväen Teatterissa.

Keino säilyttää Työviksen asema kansallisnäyttämönä:

- valtionosuuden tukea on jatkettava Tampereen Työväen Teatterissa

- Teattereiden ja muun kulttuurin tukirahoitusta on nostettava tai pidettävä nykyisellä tasolla. (Jotta ei ajettaisi teattereita alas.)

Susanna Maja ja Elisa Nieminen    Ota yhteyttä adressin tekijään