Tekstiviestilainafirmat kiinni!

Vetoomuksen sisältöä muokattu 28.05.06

Luotonantajien vika ei ole,että ihmiset menettävät luottotietonsa.Vaan syy on tietenkin lainanottajan.

Mutta eikö asialle silti voisi tehdä jotain?

Tämä adressi tuskin saa aikaan sitä,että lainafirmojen toiminta kiellettäisiin kokonaan.Mutta itse näen pienen mahdollisuuden,että lainan antoperusteita muutettaisiin.
Esimerkiksi 100 euron lainan saa,jos on tuloina sosiaalikeskuksen toimeentulotuki,joka suomessa on todella alhainen(n.300€-500€).Ja sillä ei montaa vippiä takaisin makseta.Olisi hyvä,jos lainoja saisi myöntää vain niille,joilla on säännöllisiä tuloja eli on töissä jossain.

Olen myös kuullut,että joku olisi saanut lainan prepaid liittymällä,mikä on todella naurettavaa.Ja eräästä firmasta,mikä ilmoittaa,että myöntää lainoja vain 21-vuotta täyttäneille.Saa lainan myös nuoremmat,kun laittaa syntymävuodekseen esimerkiksi 1980.Toisin sanoen kyseinen firma ei pahemmin tarkasta minkä ikäinen lainanhakija todellisuudessa on.

Myös muissa firmoissa on pahoja puutteita.

Mielestäni koko suomi saa huonoa mainetta,jos ja kun muutaman vuoden päästä luottotietonsa menettäneitä on paljon enemmän mitä oli ennen tekstiviesti lainafirmojen tuloa.

Yritetään tällä adressilla saada muutosta edes lainafirmojen lainausperusteisiin!!

Kiitos kaikille nimensä laittaneille!

Lisäys 30.05.2006 Nimiä on tällähetkellä reilu 900kpl.Viikon verran kerään tähän adressiin vielä nimiä tai ainakin siihen asti,että nimiä olisi 1000kpl.Ja katselen nimien tuloa,sitten kun alkaa nimien tulo hiipua,alan laittamaan adressin eteenpäin.Voitte myös mainostaa tätä adressia sivustoille mistä mahdollisesti voisi uusia nimiä tulla.Suomi24 sivustolle olen ainoastaan tätä mainostanut,joten sieltä lienee tähän mennessä olevat nimet tulleet.Voitte myös itse mainostaa tätä adressia,sivustoille josta saattaisi lisä nimiä tulla.Kiitos jo nyt kaikille nimensä laittaneille ja erityis kiitokset niille jotka ovat tätä adressia mainostaneet.Yksikin nimi on todella tärkeä!

TÄRKEÄ LISÄYS 31.05.2006 Katselin uutisiä äskettäin ja siellä oli juttu että eräs kansanedustaja ajaa juuri tätä asiaa eteenpäin,mihin olemme nimemme kirjoittaneet!Harmi etten muista tämän kansanedustajan nimeä,joku wideroos se oli.Jos joku tietää kyseisen henkilön koko nimen niin lähetäthän sen sähköpostiini (fox86@luukku.com).Mutta saan sen kyllä selville muutenkin.Kiitos kumminkin,jos joku sen tietää ja minulle kertoo!

Lisäys 27.07.06 Adressin eteenpäin pano hieman viivästyi,mutta ihan lähipäivinä adressi lähtee Ulla-Maj Wideroosille.Kiitos nimensä laittaneille,vielä kerkeää muutaman päivän.

Lisäys 27.08.06 Nyt nimiä ei ehdi listaan enää laittaa!Suuret kiitokset kaikille,jotka nimenne tähän laitoitte!