Terveyskeskus vuodeosastoineen säilytettävä Joutsassa

Kunnan virkamiesten ja ennen kaikkea kunnan päättäjien ja meidän kuntalaisten on aktiivisesti pyrittävä vaikuttamaan ja tehdä kaikkemme, että nykyinen täyden palvelun terveyskeskus vuodeosastoineen voidaan säilyttää Joutsassa myös tulevaisuudessa. Tämä vetoomus ei ole poliittinen kannanotto, vaan se on lähtöisin meidän Joutsalaisten omista ja omaistemme tarpeista.

Sosiaali- ja terveyspalveluiden uudistuksen tavoitteena on rakentaa hyvä ja toimiva palvelukokonaisuus, joka kohtelee tasapuolisesti kaikkia kuntia ja kuntalaisia asuinpaikkakunnasta riippumatta. Joutsassa on kovasti keskustelua ja ihmetystä herättänyt seututerveyskeskuksen taholta tuotu Jyväskylä keskeinen kannanotto, jonka mukaan Joutsassa ei olisi omaa vuodeosastoa sote- uudistuksen käynnistyttyä.

Mikäli Joutsalaiset vuodeosaston potilaat sijoitettaisiin ensisijaisesti Laukaaseen (noin 100 km), toisi se ennen näkemättömän siirtojen rallin, kotihoidon ja hoivalaitosten asiakkaita siirrettäisiin edestakaisin Joutsan ja Laukaan väliä. Vuodeosaston siirto Laukaaseen jättäisi ainakin osan henkilökuntaa työttömäksi, olisi erittäin rasittavaa vuodeosaston potilaiden kannalta eikä todellakaan auttaisi heidän paranemistaan ja meille Joutsalaisille huoli kaukana hoidettavista omaisistamme olisi kestämätön.

Jos haluat puolustaa joutsalaisten lähiterveyspalveluita, allekirjoita tämä adressi, jossa vaaditaan täyden palvelun terveyskeskuksen vuodeosastoineen säilyttämistä Joutsassa.

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista sivustollamme. Adressin tekijä näkee kaikki antamasi tiedot.

Saat sähköpostiviestissä linkin vahvistaaksesi allekirjoituksesi. Tarkasta sähköpostisi (myös roskapostikansio).
Tulisiko kauppojen aukiolorajoituksista luopua?