Tikun ja Takun pelastuspartio uusintana

Tikun ja Takun pelastuspartio on näytetty viimeksi vuonna 2005 MTV3-kanavalta ja myöhemmin maksullisilta joten olisi kiva taas katsoa Disneyn nostalgisia piirrettyjä ilmaisiltakin kanavilta varsinkin kun siihen liittyvä elokuvakin on tulossa eivätkä kaikki omista PlusTV:tä. Suomi DVD:kin voisi ilmestyä jos julkaisua saataisiin joudutettua. Pelastuspartio on ollut julkaisupäivästään asti suosittu animaatio eikä monikaan nykypäivän piirretty vedä sille vertoja. Suomi dubitkin ovat nykyään eri luokkaa mitä silloin.

Tikun ja Takun pelastuspartio antoi maaoravakaksikosta paremman kuvan mitä aiemmat Disneyn koomiset klassikot. Aiemmin he olivat vain kiusankappaleita tai itse sen kohteena mutta 80-luvun lopulla he päättivät pelastaa muita. Tiku ja Taku oppivat selviytymään yhä tukalammista tilanteista ja toistensa sekä muiden kiusaaminen jäi vähemmälle. Heidän statuskin parani saaden ikioman sarjansa. Tapausten ratkomisesta tuli entistä mielenkiintoisempaa eikä ratkaisua luotu ihan tyhjästä. Ai että jos tuon tv-sarjan maine säilyisi sukupolvelta toiselle ja ohjelmaa uusittaisiin vielä!

Olisi myös kiva nähdä moni muukin suosittu ja vähemmän suosittu animaatiosarja yli kymmenen vuoden jälkeen taas uusintana koska nykyään ei synny enää yhtä hyviä piirrettyjä kuin ennen tai jos syntyy niin vähän. Laatuun ei enää panosteta niin paljoa ja vain 3D:llä yritetään paikata asiaa. On edelleen outoa ettei joistakin hyvin suositusta animaatioklassikosta löydy Suomi DVD-julkaisua.