Toimiva perhe -kirja

Toimiva perhe -kirjan uusintapainoksen puolesta

Lasten Keskus ja Kirjapaja Oy:n kustantamaa Thomas Gordonin Toimiva Perhe -kirjaa ei ole enää saatavilla.

Lasten keskus on ilmoittanut, että siitä ei ole tulossa uusintapainosta. Oletettavasti uusintapainosta voidaan harkita mikäli kirjalle löytyy tarpeeksi ennakkotilaajia. Kysyin tätä Lasten Keskuksesta ja mitään eivät voineet luvata, mutta päätin lähteä yrittämään adressin kautta viemään asiaa eteenpäin.

Kirja on mielestäni erittäin tärkeä teos lasten ja vanhempien väliseen vuorovaikutukseen ja se on ollut myös hyvin kysytty sekä toimii pohjana Toimiva perhe -kursseilla.

Toivomus on, että adressin allekirjoittaja olisi myös valmis tilaamaan kirjan, koska tämän adressin perusteella nyt pyritään saamaan uusintapainos kirjasta. Kirjan hinta on ollut aiemmin alle 10e, uudesta hinnasta ei ole tietoa mikäli kirja saadaan, mutta oletettavasti ei kovin paljon kalliimpi kuitenkaan.

Lyhyt kuvaus kirjasta Suomalaisen kirjakaupan sivuilta:
"Uudistettu laitos tohtori Thomas Gordonin suositusta vanhempainkoulusta (aiemmin suomennettu nimellä Viisaat vanhemmat). Kirja on kulunut miljoonien vanhempien käsissä eri puolilla maailmaa, sitä on käytetty koulutuksessa (Suomessa Toimiva perhe -kurssit), ja sen avulla voi harjoitella taitoja, jotka tukevat vanhempia jokapäiväisessä elämässä isinä ja äiteinä.
Näitä ovat mm:
Aktiivinen kuuntelu - taito kuulla, mitä toinen todella sanoo ja tarkoittaa
Minä-viestit - taito ilmaista omat tunteensa ja tarpeensa
Kumpikin voittaa -menetelmä - taito ratkaista ristiriitatilanteita."

Mikäli olet halukas hankkimaan kirjan itsellesi niin allekirjoita tämä adressi.