TREEN BUSSI NRO 10:N REITTI JA AIKATAULUT SÄILYTETTÄVÄ

Olen lähettänyt 28.2.2013 adressitekstin, allekirjoittajien nimet (+ vast. adressin paperisena allekirjoittaneen 36 järvensivulaisen vanhemman ihmisen nimet) ja KAIKKI KOMMENTIT  pormestari Anna-Kaisa Ikoselle, apulaispormestari/joukkoliikennelautakunnan puh.joht. Pekka Salmelle, joukkoliikennelautakunnan jäsenille ja valmisteleville virkamiehille sähköpostin liitteinä. Joukkoliikennelautakunnan puh.joht. Salmelle lähetin ko. aineiston alkuperäisenä ja printattuna.

Joukkoliikennelautakunta käsittelee asiaa 13.3.2013 (tai 12.3.?) ja on hyvä, että voivat rauhassa tutustua tilanteeseen.

Kiitän kaikkia allekirjoittajia ja erityisesti kaikkia kommentteja, joista avautuu hyvin mm. järvensivulaisten tilanne, josta valitettavasti en ollut lainkaan tietoinen, kun adressitekstin nopeasti tammikuisena iltana pispalalaisten näkökulmasta tekaisin.

Omalta osaltani tämä prosessi, adressin alullepanijana, on nyt siis päättymässä.

Viime vuodet 10:llä matkustaminen on ollut arkipäivän luxusta - bussi tulee ajallaan ja palvelu on parhaimmillaan. Toiveeni on, että joukkoliikennelautakunta päättää kilpailuttaa bussi nro 10:n nykyisellä reitillään ja  nykyisestä vielä lisätylläkin vuorotiheydellä.

Parh.terv. Ritva Ojalehto

TAMPEREEN KAUPUNGIN BUSSI NRO 10:N REITTI JA AIKATAULUT SÄILYTETTÄVÄ

Me allekirjoittaneet vaadimme, että Tampereen kaupungin bussi nro 10:n reitti ja aikataulut on säilytettävä nykyisellään ja jatkettava niitä nykyisenlaisena myös syksystä 2013 eteenpäin.

10-bussia  tarvitsevat tietenkin Pispalan koulun kävijät (jossa uutena mahd. alkamassa kiinan kielen opetusryhmä) ja Pispalasta yläasteille ja lukioihin aamuisin suuntaavat nuoret. Ja iltaisin mennessään harrastuksiin.

Työssäkäyville 10 on ylipäänsä välttämätön. Lisäksi Pispalassa asuu akateemisen koulutuksen suorittaneita, joilla monilla on työpaikka yliopistolla tai kehittyvillä Tullin ja Technopolis Yliopistonrinteen alueilla, johon 10 reitti vie sujuvasti.  Toinen puoli   suuntaa aamuisin rautatieasemalle, päästäkseen työpaikoilleen Helsinkiin, Hämeenlinnaan, Jyväskylään, Seinäjoelle - kaikille 10 välttämätön.

Harjulla asuvat vanhemmat ihmiset (eikä niin vanhatkaan) eivät jaksa kantaa ruokaostoksiaan rinnettä ylös, vaan menevät 10:llä Sokokselle tai halliin.

Pispalan kapeille kujille yksityisautoja ei yksinkertaisesti mahdu riittävästi, eikä niitä tietenkään ylen määrin halutakkaan.

Arkiliikkuminen 10:llä palvelee kuntalaisia.   Ja erityisen  hyvin palvelu on pelannut nyt kun Paunu Oy on hoitanut viime vuosina liikennöinnin.

Lisäksi olisi nähdäksemme hyvin mahdollista esim. yhteistyössä Visit Tampere- matkailuneuvonnan kanssa lisätä 10:n reitin käyttöä matkailijoiden tarpeisiin:  10:llä Pispalaan ja sitten kävellen nauttimaan Pispalan kauneudesta, Rajaportin löylyistä ja Näkötornin munkeista!

Maailman kauneimman bussireitin puolesta