Turkistarhauksen säilyminen Suomessa

Realistista suhtautumista turkistarhaukseen.

Kaikki sosiaaliset mediat pursuavat ajatuksia sekä mielipiteitä turkistarhauksesta, enimmäkseen siitä että turkistarhaus Suomessa pitäisi kieltää. Tämä tarkottaisi sitä että moni kansalainen menettäisi elantonsa. Suomalaisissa turkistarhoissa eläimillä on suhteellisen hyvät oltavat, verrattuna esim. muiden maiden turkistarhoihin. Suomessa eläimiä ei mm. nyljetä elävältä.
Turkistarhaus myös tuo suomeen rahaa. Suomessa turkisnahoista saatu tulo on liikkunut MTT:n mukaan 2000-luvulla 200 ja 300 miljoonan euron välillä.
Koska nykyään suomalaiset ihmiset ihannoivat halvinta mahdollista ruokaa, on myös kotiaminen sianlihan tuotanto niin huonolla mallilla, että moni sikatila on harkinnut muuttavansa tuotantotilansa turkistarhoiksi.

Haluaisinkin tuoda esille oman mielipiteeni, että turkistarhausta ei pitäisi Suomessa kokonaisuudessaan kieltää, koska sen seurauksena monet ketkä turkiksia haluavat, alkavat hankkia niitä ulkomailta ja tukevat siten turkistarhauksen julmempaa tapaa, ja suomelta jää suuret voitot saamatta. Mielestäni ihmisillä jotka eivät asiaan ole perehtyneet ja disneyn eläinelokuvia liikaa katsottuaan ei voi olla tälläistä päätösvaltaa kieltää monien asiallista elinkeinoa, perusteinaan propagandakuvat ja päästäheitetyt ja muokatut "faktat".
"Kettutyttösivujen" sijaan suosittelen tutustumaan turkistarhaukseen täältä: