Turvapaikanhakijoiden tuet puolitettava Tanskan malliin

Tällä hetkellä Suomeen tulvii liikaa ns. elintasosurffareiksi kutsuttuja turvapaikanhakijoita. Tämä estää oikeasti vainottujen ja hädänalaisten ihmisten pääsemistä avun piiriin. Samalla rahavirrat suuntautuu pienien ihmismassojen hyväksi kun vastaavalla summalla pystyttäisiin tukemaan pakolaisleirien rakentamista merkittävästi. Tästä on alan asiantuntijan lausunto:

Kehityspolitiikan asiantuntija Paul Collier:

"On hirveää, että ihmisiä hukkuu Välimereen. Mutta sen sijaan, että keskitymme tuhansiin venepakolaisiin, meidän tulisi keskittyä näihin leireihin."

Helsingin Sanomat, 6.6.2015, saatavana www-osoitteessa: http://www.hs.fi/ulkomaat/a1433480590053

Tanska puolittaa pakolaisille annettavat sosiaalietuudet, jolloin se vähentää maan houkuttelevuutta niille, jotka vain haluavat käyttää järjestelmää hyväksi.Tanska haluaa toteuttaa omaa maahanmuuttopolitiikkaansa, ei EU:n.

Lähde: Yle Uutiset,27.8.2015,saatavana www-osoitteessa:  http://yle.fi/uutiset/tanska_puolittaa_pakolaisten_sosiaalietuudet/8257521

Suomen taloudellinen tilanne on huono, velkaa on yli 98 miljardia (päivätty 7.9).

Lähde: http://velkakello.fi/

Loppuvuodesta velka oletetaan olevan jo 100 miljardia.

Lähde: Helsingin sanomat ,25.2.2015,saatavana www-osoitteessa http://www.hs.fi/talous/a1424758255339

Samalla Suomessa tehdään suuria leikkauksia, jotka kohdistuvat mm. päiväkoti-ikäisiin lapsiin, koulutukseen ja eläkeläisiin.

Suomen tulee tehdä kaikkensa, jotta turvapaikka järjestelmää ei päästäisi hyödyntämään ja turvapaikkaa hakisivat oikeasti ne ihmiset, joille se on tärkeämpi kuin rahallinen tulonlähde. Tällä hetkellä Suomea kuormittavat tuhannet turvapaikanhakijat, jotka eivät ole oikeutettuja turvapaikkaan. (Albanialaiset turvapaikkaturistit, Lähde: http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015082020209153_uu.shtml)

Turvapaikan hakijoiden oikeuksia puolustetaan usein sillä, että he ovat Syyriasta ja pakenevat sotaa. Tämä ei kuitenkaan Suomessa pidä paikkaansa vaan tammikuu-heinäkuu 2015 ajalta vain 2,88% turvapaikanhakijoista oli lähtöisin Syyriasta. (Lähde:http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015082520238171_uu.shtml, 25.8.2015)

Tällä hetkellä EU:n ja Suomen toiminta ruokkii ihmissalakuljetusta ja rikollisjärjestöjen toimintaa.

(Lähde: http://www.mtv.fi/uutiset/ulkomaat/artikkeli/ihmissalakuljettajien-kylmaava-bisnes-euroopassa-metsareitti-450-euroa-taysihoito-13-000/5288516, 31.8.2015) (Lisätty klo 15.43, 7.9.2015)

Tällä adressilla vaadimme järkevää maahanmuuttopolitiikkaa, joka estää järjestelmän hyväksikäytön ja mahdollistaisi esimerkiksi avustustyön pakolaisleireihin. Tämä tarkoittaa turvapaikanhakijoiden etuuksien puolittamista. Puolittamisen jälkeen asiaan voidaan palata, kunhan valtion velka on saatu maksettua ja pystymme elämään velattomina.

Adressin saadessa 50 000 allekirjoitusta, se luovutetaan pääministeri Juha Sipilälle, ulkoministeri Timo Soinille ja tasavallan presidentti Sauli Niinistölle.

Järkevän pakolaispolitiikan puolesta    Ota yhteyttä adressin tekijään