Työperäinen maahanmuutto, parisuhde

Tämä adressi on tarkoitettu herättämään keskustelua ja julkisuutta koskien Suomen valtion ja virastojen käsittämätöntä typeryyttä, jäykkyyttä ja maalaisjärjen käytön puutetta yksilöitä sekä yhteiskuntaamme koskevissa asiossa. Yksityishenkilöitä tai ihmisryhmiä ei tässä ole tarkoitus loukata ja provosoida, todeta vaan faktat.

Erottuani Suomalaisesta pitkäaikaisesta rakkaasta avopuolisostani ja lasteni äidistä pitkällisen vatvomisen jälkeen, tapasin Thaimaalaisen naisen josta tiesin että Hän on se oikea. Olemme nyt seurustelleet reilu 2 vuotta ja asuneet yhdessä 11/19 lähtien.

Hän tuli tänne 11/2019 3 kk:n viisumilla tarkoituksena viettää aikaa yhdessä ja kartoittaa työmahdollisuuksia sekä mahdollisuuksia/halua jäädä tänne. Löysimmekin Hänelle työpaikan (joka on edelleen mahdollinen) ja kysyimme Maahanmuuttovirastosta, saisiko Hän jäädä Suomeen odottamaan työ/oleskelulupa päätöstä,  koska koronan takia lennot oli peruttu loppuvuodeksi ja paluu mahdoton jo ostetulla paluulipulla. Lupa tuli. Toki tietysti Finnair ei suostunut hyvittämään rahoja, siirsivät vain paluuta kunnes lippu vanheni. Tätä kirjoitettaessa on odotettu hyvitystä 12/20 lähtien.

Nyt Maahanmuuttovirasto syyttää maahantulo/maassaolon säännöksien kiertämisestä, vaikka itse antoivat luvan... Haluavat karkoittaa maasta ja koko Shengen-alueelta 2:ksi vuodeksi. Lähtisimme yhdessä johonkin toiseen Eu-maahan asumaan ja elämään, esim. Italiaan jossa avopuolisolla on lähisukulainen yrittäjänä ja työllistäisi Hänet, luvat ei ole siellä ongelma ja itse olisin Eu-kansalaisena perusturvan piirissä. Päätös kuitenkin romuttaa tämän suunnitelman. Se siitä paljon peräänkuulutetusta työperäisestä maahanmuutosta.

Hän on päätöksen mukaan myös täällä haavoittuvassa asemassa ja mahdollisuudessa joutua ihmiskaupan uhriksi. Kyseessä ei kuitenkaan ole orjaksi hankittu lapsimorsian ja/tai prostituoitu, vaikka päätöksestä voisi näin päätellä. On ilmeisesti parempi palata täältä Suomalaisesta,  esikaupungissa ja parisuhteessa asuvasta kotimaahan keskelle työttömyyttä, koronaa, velkojien pariin (siellä naiset pitkälti elättää lähisuvun, se on ollut mahdotonta nyt ja odottavat takaisinmaksua) ja omaa asuntoa vailla olevana.

Myös Te-toimiston lausunnossa on suoranaisia kirjoitusvirheitä, jotka ovat vaikuttaneet myös Maahanmuuttoviraston päätökseen, mutta tämän virkailijan virheitä ei kuulemma korjata ilman Hallinto-oikeuden päätöstä..

Yhteenvetona päätöksessä oli maahantulon pääasiallinen tarkoitus tulla sukulaisten luokse, ei parisuhde ja työ. Ei vaan ole yhtään sukulaista täällä..?

Nyt ei olla viemässä keneltäkään Suomalaiselta työpaikkaa, polkemassa tuntipalkkoja tai kurittamassa yhteiskuntaa korvauksilla. Ko. työt olisivat pienipalkkaisia töitä johon Suomalaiset eivät halua. Mutta avovaimoni olisi ylpeä siitä, JOS saisi omalla työllään auttaa perhettään kotimaassa edes vähän ja yhteiskuntaamme veronmaksajana. Pimeitä töitä tarjotaan harva se viikko, mutta emme ole tukemassa yhteiskuntamme rappiota.

Turvapaikan hakijat yms. jotka ovat jättäneet perheensä, naiset ja lapset ongelmien keskelle, saapuvat tänne kultaketjujen kanssa iPhonet kourassa kalliin matkan jälkeen, (jotka muuten saavat jos haluavat, mennä töihin 3:kk päästä ilman kyselyitä) ovat kokonaan oma lukunsa. Eikä heitä voi kotimaahansa karkoittaa vaikka tekisivät mitä, saattaisivat saada ansionsa mukaan. Törsätään mielummin veroeuroja (mm. valtio maksaa palautuslennon) lähettämällä potentiaalinen vaaraton veronmaksaja pois täältä. Näistä vaietaan täällä(kin) vaikka eläkepommi kytee ja oikeasti töitä tekeviä olisi, jos siihen annettaisiin mahdollisuus. Käy lapsenlapsiani sääliksi millaisessa maassa elävät tulevaisuudessa.

Jos tunnet että joku tässä nyt mättää, kun Suomi ei anna rintamaveteraanin pojan valita puolisoaan, ja halua uutta veronmaksajaa, niin allekirjoita. Säälipisteitä ei ole tarkoitus kerätä.

Asiaa epäileville tai siitä kiinnostuneille annan mielelläni lisätietoja ja päätöksien kopioita niin halutessaan. Kts. Fb nimellä, tututhan tietää nron, sori muuten vähäinen yhteydenpito, ollut hieman mietittävää...

Ps. Jos et halua allekirjoitustasi/nimeäsi julkiseksi, klikkaa se valikosta.

Allekirjoita tämä adressi

Allekirjoittamalla tämän adressin annan luvan siihen, että Esa Silvennoinen voi luovuttaa tällä lomakkeella antamani tiedot päätöksentekijöille.

TAI

Huomaathan, ettet voi vahvistaa allekirjoitustasi vastaamalla tähän viestiin.

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…